måndag 4 januari 2010

Trolleri...





Hej!
Hur mår ni?
Idag skulle familjen egentligen ha åkt på släktträff till Eskilstuna.
Men min mamma ville inte att vi skulle åka,
när det var så halt på vägarna.
Så mina kusiner får vänta till det blir töväder.
Jag som även hade tänkt att hinna med att botanisera bland Eskilstunas
lantliga butiker. ;-)
Vi har en skidbacke i vårt område,
som det är 5 min. promenadväg till.
Den har en liten knapplift,
där ett liftkort kostar 20 kr. för en hel dag!!
Så hela familjen gick dit och åkte kälke istället.
Jag brukar gå på olika mässor här i Stockholm.
En mässa jag har besökt flera gånger är Antikmässan.
Mycket vackra, gamla saker, men inte direkt billigt.
För några år sedan när jag var där, hittade jag denna annorlunda stol.
Tyckte den var lite rolig, så jag köpte den trots att den var dyr.
Den var omålad då, men fick snabbt bli vitmålad förstås.
Det är lite som trolleri...
Man viker bara fram ryggstödet och...
Sim sala bim...
Tadaaaa!
En stegeeee!
Den söta nallen med rosa pyjamas, kommer från Lexington.
Jag har också en sådan pyjamas.
Min kommer dock inte från Lexington,
utan från Simply White.
♥♥♥
"I en familj kan man säga precis vad man tycker,
utan att vara rädd för att någon annan ska tycka likadant."
Pojke 6 år
"En familj består för det mesta av en mamma som arbetar
och en pappa som arbetar och en unge som kopplar av."
Flicka 6 år
♥♥♥
Vi ses imorgon!
Kram

Fröken Vit

9 kommentarer:

Villa Nordåker sa...

Jättefin pall, jag antar att det är en sk bibliotekspall.

Ni verkar ha en trevlig utedag idag.

Kram
Malin

Stina sa...

Så fin pallen är.:-) Kram Stina

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej!

Villa Nordåker!
Är det så den kallas, jag trodde att en sådan var lägre. Alltid lär man sig något nytt.:-)
Ja, det var lagom kallt idag och perfekt snö.
Riktig fjällkänsla i en Stockholmsförort...

Lilla kullan!
Tack!

Kram Fröken Vit.

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Jättefin pall! Kul att du börjat blogga mer ofta och det blir spännande att följa uppstarten av dina butiker...
Kram
Maria

Susanna sa...

Underbar pall ju!!!!

Kram, Susanna

Snövita drömmar sa...

Det var en charmig pall det där!

Mässor ja, visst är de kul att gå på. Min man och jag gillar det jätte mycket, man får mycket inspiration av att strosa runt bland alla utställare.

Lägger till dig i länk på min blogg så kan jag lättare hålla reda på dina inlägg, hoppas det är ok?

Kram på dig!

//Catrin

Marie sa...

En så fin pall och söt liten nalle. Pyjamas behöver man allt nu när det är så himla kallt. Fin kökssofa du visade i förra inlägget oxå.

Kram Marie

Lotta sa...

Hej på dig!
En väldigt söt pall/stege. Häftigt med lite trolleri så där!

Tack för snälla ord om vår lille Charlie, han är en riktig sötnos!

Kram
Lotta

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej!

Maria!
Vad roligt att du gillar att jag bloggar ofta och att det ska bli spännande att följa uppstarten av gårdsbutikerna. Det tycker jag med...:-)

Susanna!
Vad roligt att du tyckte om pallen!

Snövita drömmar!
Tack!
Mässor är jättekul! Ska försöka hinna gå nu på Antikmässan 18-21 februari. Ska ni?
Självklart får du länka min blogg till din!!Kul!

Marie!
Tack!
Jaa du, pyjamasen är verkligen välanvänd, för jag fryser jämt. Men extra mysigt nu, när det är så här kallt. -20 gr ikväll...
Kul att du gillade soffan.

Lotta!
Tack!
Det enda trolleri som jag klarar av...:-)
Krama och pussa din Charlie tusen gånger från mig. Vad lycklig du måste vara över honom.

Stor kram till er alla!
Fröken Vit.