onsdag 5 januari 2011

Välkomna alla nya följare!



♥Hej alla goa läsare!♥

Häromdagen åkte vi på utflykt till några goda vänner som bor i Enköping.
De har byggt ett jättefint lantligt hus som jag visar er en annan dag.
Men jag kan ju inte låta bli att visa deras ursöta lekstuga,
som mannen i huset har byggt utav spillvirke.
Har ni sett vilket magiskt ljus det blev när jag fotade detta på kvällen...?
Häftigt!

Men vad som är ännu häftigare är,
att jag har fått nya följare av min blogg här på sistone.

Sussie från Sverige
Susana från Brasilien
Sofie från Sverige
Kristina från Sverige
Trefemtien ifrån Norge
och några nya som följer mig via Bloglovin´också.

Ni alla är
♥hjärtligt välkomna♥
Jag hoppas såå att ni ska trivas här hos mig!


By the way...
Hur har ni det med era nyårslöften egentligen...?!
Håller ni dem?

Jag kan ju säga att jag har avlagt en hel drös med nyårslöften just i år.
Ett av löftena var, att jag skulle sluta att äta choklad VARJE DAG(!).
Gissa hur det gick med det löftet...?

Inte många timmar in på det nya året, kunde det hållas...
Snacka om dålig karaktär.

(Obs! Kort försvarstal...)
Det är ju också den absolut sääämsta tiden på året att försöka sluta...
Jooo, det är det!
Hela köket är ju överfyllt av stora, lyxiga, enkiloschokladaskar
med belgisk choklad, After Eight, gigantiska Toblerones, Alladin,
you name it.

HIMMEL!
VEM kan motstå då?
Ska man bara låta alla andra helt sonika få muffsa i sig dessa helt själva...?
Nääähä, vet nå´n vad!!
orättvis kan man ju bara inte vara mot sig själv.

Så det var sista gången jag slutade att äta choklad, ett nyår.
Man blir ju också lycklig av choklad.
Inte kan man börja ett helt nytt år olycklig!?
Återkommer om mina andra löften...

"Nyårsafton är en helt vanlig dag.
Förutom för raketerna som äntligen slipper ut ur sina askar.
De spyr av glädje."
Pojke 7 år


Stor smaskig chokladaskskram från

Fröken Vit

12 kommentarer:

Millan sa...

haha...självklart kan man inte låta sluta äta choklad just då när man har huset fullt!!!!Trodde du det verkligen? :)
Förresten, jag följer dig också på sätt och vis, jag har en länklista på min blogg över alla mina favoritbloggar, och där ser jag direkt när nån av dom uppdaterat...Och du finns givetvis på den listan...

Kram Millan

Lantligt i smultronbacken sa...

Jag har inte gett några nyårslöften istället har jag önskningar. Men däremot så börjar de flesta det nya året med att rensa kylen och blir nyttigare. Likaså jag. Det har jag klarat av än så länge *peppar* *peppar*

Roligt med fler läsare hos dig

Kram Teres

Line fra huset på landet sa...

Joda, jeg la nyttårsløfter..og jeg klarer faktisk å holde dem. Stort sett var det å ha mer fokus på kvalitet framfor kvantitet.
Nå er ikke tv`n på mens lillemor er våken for eksempel..nå koser vi oss sammen og snakker, pusler puslespill osv. Det kjennes veldig godt:)
...men sjokolade?? neeei, skal vi slutte med det da ?? her er det fortsatt left-overs fra julen, og noen må jo spise det opp:))
Ha en finfin dag.
Gode klemmer fra Line

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej Millan!

Ja, jag var nog så dum att jag trodde att jag kunde sluta på nyårsdagen...man känner väl sig själv alldeles för dåligt...;-)

Jaha, då förstår jag att man kan göra så också med en blogglista då. Det visste jag faktiskt inte.
Kram!

Hej Teres!

Det var nog ett bra sätt att rikta in sig på önskningar istället för löften...
Lycka till i fortsättningen också då med dina önskningar. :-)
Kram!

Hej Line!

Det där med tvn är ju väldigt bra. Tänk vad mycket roligare det är att umgås utan tvn!

Skönt att höra att det är fler som gett upp på chokladen...just nu i alla fall... ;-)
Kram!

Milla sa...

Jag är en nygammal följare men kul att du är tillbaka!! Nyärlöften gav jag inga, men fortsätter i god anda och träna några ggr i veckan, och ska skärpa till kosten. Choklad (som jag själv oftast avstår) kan man ju äta upp den man har men sen försöka hålla sig från att skaffa någon ny att ha hemma :=) det är nog det bästa att börja med ..... KRAM Milla

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej Milla!

Tack för att du uppskattar att jag har börjat blogga igen! :-)
Du har så rätt, så rätt, att man ska äta upp den chokladen man har först och inte köpa något mer sedan...
Duktig du är som tränar och äter rätt mat.
Kram!

Hemma hos Razzel sa...

Ha ha - jag läste i dag den gamla sanningen;
Det är inte vad du äter mellan jul och nyår som spelar roll, -det är vad du äter mellan nyår och jul! ; )

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej Hemma hos Razzel!

Det var väldigt kloka ord det där!
Ska tänka på dem nästa jul när man sitter och proppar i sig massa gott då...
Kram!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Och jag å! Vad fint du har här!!

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej Lilla kråkslottet!
Tack!
Välkommen hit du också.
Kram!

Noga Utvalt sa...

Hej !
ÄNTLIGEN är du tillbax!!! Saknade dina inlägg så! Nu har jag oxå varit dålig på att blogga till och från sedan jag tog över en nätbutik i april 2010, men jag ska oxå försöka att bli bättre!
Kram Nadja

Noga Utvalt sa...

Ps. Även fått en till liten skrållunge som nu hunnit bli 8 mån! Så det e fullt upp!

Kram