måndag 24 januari 2011

Nytt ifrån Green Gate...

Hej söta bloggisar!

Vad trevligt att så många hittar hit
och fem nya goa tjejer har blivit följare av bloggen sedan sist.

♥Birgitte från Norge♥
♥Ulrica med bloggen "Min lantliga dröm"♥
♥Norrfrids Eija♥
♥Maria med bloggen "Villa krutbruket"♥
♥1 ny följare via Bloglovi´n♥

♥-ligt välkomna ska ni vara hit till mig!

Har ni någon gång varit på Formex Inredningsmässa, så vet ni...
att denna kan jämföras med,
"vem som går och går och går och aldrig kommer till dörren"...

Det är så stort där, att om man ska hinna med att se ALLTING,
måste man ha ögon stora som tekoppar i dagarna fyra,
skippa maten och allt vad toalettbesök heter.


Gör som jag och ät en stor frukost hemma och kissa innan du åker. ;-)
Låtsas sedan att du ska gå in på Kakeldaxbutiken och parkera utanför dem.
Då slipper du betala parkering och bry dig om P-skiva.
När det sedan börjar kurra i lilla magen,
finns det en massa gott som det bjuds på i vart och vartannat bås.
Snittar, snacks, goda ostar, kex, choklad i mängder,
champagne och vanligt bubbel.
Inte behövde jag köpa någon lunch inte.
Gick alldeles utmärkt att äta sig mätt ändå. ;-)

Visst är Green Gates nya vårkollektion helt underbar!!
De har gjort en blåvit serie som bara är sååå fin!

Vilka sommarfärger skulle du inreda ett sommarställe med?
Blå-vitt, röd-vitt, rosa-vitt eller blå-vitt-rött eller vad annat?
Behöver lite hjälp inför att jag ska ha min sommargårdsbutik,
vid havet i ett naturreservat på norra Öland i sommar.
Jag vill gärna ha lite färgteman där...
Helst skulle jag vilja ha en liten butik, där allt gick i rosa och vitt...
Men det kan man väl inte ha...?
Blir ju en ganska snäv målgrupp då...
Men ack, så vackert det skulle bli!
Suck!
♥♥♥
"Det är roligt att plocka blommor på sommaren.
Men inte morfars blommor.
För då blir han arg."
Flicka 6 år
♥♥♥
Må så gott!

Fröken Vit

19 kommentarer:

Love and be proud sa...

Mitt förslag är vitt- beige/sand-ljusgråanyanser eller blått! ;)

Kram

Jessica - bymom.se sa...

De där bilderna får mig verkligen att längta bort från snöyran som tar över världen utanför fönstret... :-)

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Love and be proud!
Tack för ditt förslag, det låter ju jättefint!
Kram.

Jessica-bymom!
Ja, nu börjar det igen...
Tar visst aldrig slut...

Preffen sa...

Rosa romantik och vitt skulle jag inreda med. Älskar rosa pastell på sommaren. Härlig blogg du har! ;)
Jag har övriga året mycket tunga mörka mustiga färger.
kram

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Preff!
Jag älskar också rosa pastell, man blir verkligen lycklig av rosa.
Vad roligt att du gillar bloggen.
Kram.

Unknown sa...

Härligt gumman, snart är underbara våren här ,))
Tycker som "Love and..." och kanske lite blått o vitt, vid havet♥
Rååsa är ju riktigt romantiskt och vackert♥
Ååå ska på mässan här i Norge på söndag, ska bli riktigt kul!! ,)
Kommer til Sthlm. i v. 8♥
Ha nu en underbar mysig helg och hälsa familjen från oss alla!
Varma kramar
Anki

Kia sa...

Hej! Fin blogg du har. En fråga: Lekstugan i loggan är det eran? Jätte häftig! Jag har funderat på att sätta våran på pålar men det där var också en variant. Kul!

HA en toppen vecka!
/ Kia

Line fra huset på landet sa...

Jeg synes du skal ha butikken i ren "Madicken-ånd(anda)". Volanger, sløyfer, masse hvitt og sommerlig. Velg eksakt de fargene du snakker om.
Høres helt herlig ut med en sommerbutikk!
Ha en fiin helg.
Klemmer fra Line

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Vilken härlig blogg du har!! :))
Kommer fortsätta följa dig och har lagt till dig på min sida.

Ha en skön helg. :)

Livet på landet sa...

Vilken underbart ljuvligt hus ni har!

Anonym sa...

Nydelig blogg, fine bilder og inspirerende lesing:-) Jeg kommer til å følge deg videre:-)

mirjamsdrøm sa...

Nydelig blogg du har:)
Green Gate har så mye fint, jeg har selv nylig blitt samler.
Legger meg til hos deg.
Ønsker deg en fin uke videre!
Klem

Anonym sa...

According to studies, the ideal time to training
is when our temperatures are at their highest.

My webpage; adjustable dumbbells

Anonym sa...

To coach with dumbbells, you only have to have to acquire access to a pair
of dumbbells plus a exercise routine bench.

Also visit my website Report abuse

Anonym sa...

Extra precisely, the machine has the chance to rapidly deliver up your heart
amount.

Also visit my web page - please click the following internet site

Anonym sa...

Prior to deciding to go for adjustable weight dumbbells,
you'll need to locate yourself the ones which can be correct for you personally and your work out.

Feel free to surf to my web page :: bowflex selecttech 552 dumbbells sale

Anonym sa...

For that reason, usually choose a branded motor because they occur with for a longer time warranties.



Feel free to visit my weblog ... free weights for sale

Anonym sa...

The Bowflex functioning device has long been made being incredibly quick to set up and use.


Feel free to visit my page bowflex 552

Anonym sa...

For a single detail, creating stronger shoulders may help to create a lot more of an hourglass figure.


my web-site; relevant webpage