tisdag 27 april 2010

Vackra tornvillor...

Hej alla!
Nu var det återigen ett tag sedan jag skrev något här på min lilla blogg
så jag tänkte ändra på det nu... :-)


Först måste jag säga att jag otroligt tacksam över,
att ni fortfarande tittar in här hos mig,
trots att inläggen inte har duggat så tätt den senaste tiden.
Hoppas verkligen inte att ni är besvikna, att jag har tagit det lite lugnt nu ett tag...


Jag har behövt lite tid att tänka över vad jag ska göra här framöver...
plus att inte känna stress över några måsten.
Jag mår mycket bättre nu, men tänker verkligen på
att jag ska ta det lugnt och inte stressa.
Mycket nyttigt för en tjej som annars gillar när det händer mycket på kort tid!!

Jag går ju kontinuerligt på en Hudvårdsutbildning och det är såååå kul!!
Fördelen med att bli Hudvårdskonsult är ju att det inte krävs lika mycket
i pengainvestering, som det krävs att starta två inredningsbutiker.
Att öppna inredningsbutik och fylla den till bredden med massa fint
kan ju kosta flera hundratusen...

Men tanken med en liten gårdsbutik på Öland nu i sommar och här hemma i höst, finns dock kvar i planerna.
Men jag tar det som sagt lugnt och allt får gå i sin egen takt.
Hinner jag så hinner jag.
Hinner jag inte, får det bli nästa sommar helt enkelt.

♥♥♥

Förra helgen var det ju då Inredningsträff och vi var ett gäng tjejer
som träffades i vår underbara huvudstad.
Det var extra roligt att det kom folk både från stan, Västerås och Karlskoga.

Tack alla ni för en härlig dag!!

Vi shoppade, var ute och åt både lunch och middag, plus att vi hann fika.
Vi får göra om detta igen efter sommaren!!

Bilderna är tagna från nätet
och jag skulle gärna sätta ett torn på vårt hus här hemma!
Det är ju så vackert, eller hur!

Må så gott i det vackra vädret!
♥♥♥
"Det viktigaste på kroppen är läpparna,
eftersom de liksom är dörren in."
Pojke 5 år
♥♥♥
Kram
Fröken Vit

31 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Gillar "vera"-huset!
:)

hemma hos lilla mej sa...

Vilka härliga hus.Kanon fina bilder.Önskar dej en fin kväll Kramar Rita ♥

Linda sa...

Jeg elsker slotte og tårne - gid man boede sådan et sted!
:)

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej tjejer!

Visst är det härliga hus, eller slott, som Linda sa...
Man skulle ju inte direkt må dåligt av att bo i ett såå fint hus med torn...
Suck! Men drömma kan man ju alltid göra...det är ju gratis i alla fall...

Kram till er alla tre!

A House With A View sa...

Bilderna är helt underbara!! Blir helt sjuk av att se så fina hus - vill ha!
Hälsningar aka

Den där Marie sa...

Ååh, vilka fina hus!
Trevligt att du är tillbaka! :)
Kram från Jonna ♥

Scharlotte sa...

GRATTIS på födelsedagen söta Fröken Vit!!!:) Hoppas du får en underbar dag i solen!
Stor kram från Scharlotte

Min plats i solen sa...

Skönt att höra att du mår lite bättre. :)
Vilka fina bilder du bjuder på, riktiga sagohus. Men jag måste erkänna att 3:e bilden gav mig lite "skräckfilmskänsla". Jag antar att det är filmen "Psycho" fel. Det liknar lite det huset som var med i den filmen. ;) Beror säkert på att det ligger lite ensamt på en kulle. ;)

Ha det så bra vännen och sköt nu om dig ordentligt!
Kram Lotta

Line fra huset på landet sa...

Så godt å se innlegg fra deg igjen :))
Og enda bedre å høre at du har nytt godt av pausen!
Det er godt puste ut og ta dagen som den kommer innimellom.

Fine hus du viser her...ser ut som å bo i et eventyr:)
God klem fra Line
psst: jeg har give away hos meg, om du vil være med ;)

Beate i Husets Hjerte sa...

Å, så koselig blogg!! Vil gjerne følge deg! Ha en fin kveld!

Unknown sa...

Halloj käre lilla vännen min, hoppas du mår bättre nu!!♥♥♥
Härliga hus, ja tänk om man kunde ha ett sådant läckert tårn hi hi :)
Joooo, ETT JÄTTESTOOORT GRATTIS på dan, hoppas din dag har varit underbart vacker och att alla dina nära och kära har tagit väl hand om dig!!♥
Skickar alla princesstårtor som finnas till dig!!♥♥
Glad i deg (som vi säger i Norge hi hi)
Ta nu hand om dig!!♥♥
Stora varma kramar från lilla jag
Anki

Preffen sa...

Vilken härlig blogg! Den sprudlar av energi o jag blir glad av att läsa den.
Är nu en efterhängsen stalker ;o)
Ha en bra dag!
Kram

Sirpa sa...

hej! Oh, så fina hus! Kram Sirpa

eva sa...

SKÖNT ATT DU MÅR BÄTTRE OCH ATT DU ÄR TILLBAKA.
EVA

MED EN KÄNSLA ♥...♪♫ sa...

Hej hej!
Hittade hit ikväll & det första jag ser är 2 hus som står mig rätt nära. På bild nr:2 visar du "Direktörsvillan" i Ronneby Brunnspark som jag varit med & inrett i gammal stil. Dessutom har vi haft fester där när jag var yngre. Bild nr:4 är "Villa Vera" i samma park, där driver idag mina vänner en otroligt fin barnaffär vid namn Veras Hus www.verashus.se
Nu ska jag titta på allt fint du har här så får du gärna titta in till mig, mvh Åsa
www.medenkansla.blogspot.com

Grön Iris sa...

Hej,
hittade till dig nu...Vilka vackra vackra hus.

Men va fint ni bor, och med Madicken känslan, kan det bli bättre???

Kram Linda

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hallå där,
det krävs mycket mera än så för att jag ska sluta följa din blogg. Helt klart en utav mina allra favoriter. Jag har tyvär också blivit lite sämre på att göra inlägg och hinna kika in till alla. Jag jobbar numera heltid och vill då inte sitta vid datorn hela kvällen utan umgås med älsklingen :)) Jätte bra att du tar det lite lugnare :))) Må bättre och ha en toppen vecka tjejen.
Kram, Nina

Vintage sa...

Vilka otroliga hus! Kramar Susanne

designofluna sa...

Tänk om man fick bo i ett sånt hus!!!

enôma sa...

Hej!
Hur är det? Hoppas du mår bra och att du hinner andas och leva. Saknar dig här ju!
Kramar
/Z

Marie Söderberg sa...

Hej där, vilka vackra hus:) sen är det så roligt för jag ser att du jobbar lika som jag,som hudvårdskonult:) vem är din SD?

Johi sa...

Hoppas du har det lugnt och skönt! Jag har efter intensiva bröllopstider åter hamnat i lugna soffan, men nu med fina ringar på fingret. Jag hoppas såklart att butiken på öland kommer igång så jag kan shoppa där. Kram

Gårdsromantik sa...

Så vackra hus - nu vill ju jag också ha ett torn :-)

Kram Maud

Miss Goldie sa...

Halli, hallå, var håller du hus? Börjar ju bli orolig här! Hoppas allt är bra med dig!

MAMMAFIA sa...

Hallåååå.... *ekar* Var är du?? jag blir också orolig...Hoppas allt är väl, kram!

Anonym sa...

Hallå jag ropar oxå! Är på Öland och undrar vad det blev av ditt projekt? Blev det inget nu kanske det blir sen´!
//Lena i s-tuna

Anonym sa...

Hej, första gången jag tittar in på din blogg. Här kommer jag att trivas! Härlig feeling...
Jag har ingen egen blogg att erbjuda men hoppas det går bra ändå.

Kram Kristina

Anonym sa...

Hej!
Vilka underbara hus o vilken mysig blogg
Hoppas att få höra av dig snart igen.
kramar

Anonym sa...

Hejsan! Vilken underbar blogg du har med så fina bilder! Underbara hus! Hit kommer jag snart tillbaka och kikar! Ha en fortsatt trevlig helg! Kram Nina

Trasdockan sa...

Wow! vilka underbara hus, så sagolika! ha en fortsatt trevlig kväll!
kramar

Syster och Jag sa...

Hej och tack för en underbar blogg!
Väldigt inspirerande och vackra bilder.
Kika gärna in på min och systersblogg.
systerochjag@blogspot.com
Hade gott! Mvh Sandra