fredag 3 februari 2012

Superwoman, Branting och vinnarna...


Hej alla goa bloggisar!

Välkomna hit ni nya följare sedan i förrgår!

♥♥♥
Husets gleder - Linda
Vid fjell og fjord
H´s enkla vardag - Helena
Madde
♥♥♥

Hoppas att även ni, ska trivas här hos mig!

Visar här lite bilder från Branting med deras sommarkollektion i fokus.
Jag tycker att de har såå fina kläder, om än lite dyra,
men det är bra kvalitet.
Framför allt, fantastisk passform!!




När man köper ett Brantingplagg ska man tänka på att gå ner en storlek.
Detta för att linnetyget töjer sig en storlek efter ett kort tag.
Denna klänning köpte jag för några dagar sedan och kostade 1495 kr.

Sååå himla fin sommarklänning, till då sommarbruna ben... ;-)



Har ni blåst bort än då, i den ryska "snökanonen"?

Själv känner jag mig som en SUPERWOMAN, faktiskt.


Min äldsta dotter som går i 1:an,
 hade "vinterfriluftsdag" igår.
Med skridskoåkning på schemat.
Men vad visade då termometern på morgonen, måntro?

Jo, -15 grader!

Perfekt skridskoväder för små Ettagluttare...hmm.
Inte ett dugg kallt att snöra på skridskorna med bara fingrarna,
och sedan sticka ner fötterna i skridskorna,  
som är ungefär lika tjocka som ett par tunna sommarskor...
De började åka klockan tio och en timme senare,
såg jag med min "mammaröntgenblick", att det fanns Ettagluttare i fara...

Jag satte då blixtsanbbt på mig min SUPERWOMANDRÄKT. 
Satte på högsta värmen i min SUPERWOMANFARKOST  
och svischade iväg mot hela "Ettagluttagänget"...

När jag anlände i snöstormen,
till skridskosjön, möttes jag av en förskräcklig syn...

Ettagluttarna satt utspridda i snödrivorna runt sjön
och storgrät med stelfrusna små fingrar och fötter.

Men jag fyllde då,
 min uppvärmda SUPERWOMANFARKOST till bredden,
 med dessa rödgråtna små Ettagluttare.
De som var värst illa däran,
slapp då gå den långa vandringen tillbaka till skolan.
Så där höll jag på några gånger, tills alla var utom fara... ;-)

Åh, vad tacksamma Ettagluttarnas små fingrar och tår var!
Ni vet ju själva hur hemskt det är, 
när fötterna i trånga skridskor är helt stelfrusna...

Men nu till något helt annat...

Nämligen 
VINNARNA!


1:a priset 
Biotherm, 
Dagkräm, nattkräm, ögonkräm och Clarifying lotion går till

Ragna-Marie utan blogg.


2:a priset
Dior

Brun utan sol spray/lotion går till

Hem och Harmoni Marie

3:e priset
Scholl 
Fotsalt går till

Dagdrömmar i vitt Nettan

GRATTIS till Er!!

Maila mig på 

ingela.lefwander@gmail.com

♥♥♥
"Barndomsminnen är något man måste dras med hela livet."
Pojke 6 år
♥♥♥

Vi ses imorgon!
Kram

Fröken Vit

18 kommentarer:

Cathrine sa...

Grattis alla lyckliga vinnare och tack för en fin utlottning!

Trevlig helg & Kram

//Cathrine

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Cathrine!

Vad gullig du är som tackar för utlottningen!

Trevlig helg till dig med.
Kram!

Änglarna finns sa...

Så¨gullig du är!!Som Hämtade dessa små!!
Kommer ihåg..trots att det var fleeera år sedan..hihi...som jag själv gick i skolan..och när man skulle åka just skridskor....hur fötter och händer såg ut!!
Tur att det idag fanns en snäll mamma som hämtade barnen!!
Önskar dej en fortsatt mysig dag!!
Kram Annika

Helenas enkla vardag sa...

Kommer absolut att trivas!
Branting = så snygga kläder!
Trevlig helg!
Ska ut med tjejerna på after work!
Kram Helena

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Änglarna finns Annika!

Ja, visst var jag snäll... ;-)
Nä, men skämt åsido...

Jag förstod ju att det skulle bli katastrof när det var såå himla kallt, så jag kunde ju liksom inte låta bli att åka dit...
Och tur var väl det, för vissa av dem (tjejerna speciellt, som har tunnare och smalare skridskor som det inte går ner några tjocka strumpor i) var ju helt förstörda av kölden...

Ha nu en underbar helg och fredagskväll också!
Kram!

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

H´s enkla vardag Helena!

Vad roligt att du tror att du kommer att trivas här hos lilla mig!

Ja, visst har Branting heeelt fantastiska kläder!
Roligt med en till som gillar de kläderna.

Vad kul med en AW med tjejerna!
Hoppas att du får en lååång och trevlig kväll.. :-)

Kram!

Hem och Harmoni Marie sa...

Jaa! Vilken härlig start på helgen!
Jag tackar och niger.

Mailar min adress. Önskar dig en härlig helg,
kram Marie

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hem och harmoni Marie!


Ja, grattis!
Vad bra att du mailat till mig då.
Ska kolla mailen snarast.

Trevlig helg till dig med.
Kram.

mitt liv som jag sa...

Härligt jobbat Superwoman ;)! Det var väldigt fina kläder du visade och klänning var super! Ha en skön fredagkväll! Kram Jennifer

Anonym sa...

Åhhh, vilken klänning! Du passar jättebra i den;)
Ha en fin helg!
Kram Caroline

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Mitt liv som jag Jennifer!

ja, jag kände mig verkligen som en räddare i nöden. Hihi.
Visst är klänningen fin. Otroligt somrig.

Ha en underbar fredag du med.
Kram.

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Caroline!

Tack snälla du!
Vad gullig du är som säger så!

Ha en härlig helg du med!
Kram.

Titta in hos Thess sa...

Grattis till alla vinnarna!!!

Det var väll en himla tur att du kunde skjutsa alla barn!!!
Men min fråga är hur lärarna ens kunde utsätta barnen för detta i
-15 grader???
Hoppas att du får en riktigt mysig helg =)

Kram Thess

Stina sa...

Så fint.:-) Kram Stina

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Titta in hos Thess!

Visst var det tur för de stackarna!

Ja, men du vet ju hur det är när en idrottsdag är planerad sedan länge tillbaka. Det är ju svårt att flytta den dagen då. Man får göra det bästa av situationen helt enkelt och personalen gjorde verkligen sitt yttersta för att hjälpa alla frysande småpluttar.
Men inte så lätt när det inte finns någonstans att gå in och värma sig i.
Det var därför jag tog bilen för att kunna erbjuda bilvärmen i alla fall.

Ha en underbar helg du med i nya lyan!
Kram.

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Lilla kullan Stina!

Tack söta du!
Kram!

ragna_marie sa...

Hej i vinterkylan!
Och tusen tack för den fina vinsten! Jag som aldrig brukar vinna något. Så verkligen överlycklig!
Har mailat adressen till dig,
Kramar från Marie

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Ragna-Marie!

Vad roligt att du blir så glad över vinsten! :-)

Jag ska kolla min mail och skicka din vinst i veckan.

Kram!