måndag 6 februari 2012

Kaptensvillan anno 2006...


Hej alla kära bloggisar!

Varmt välkomna hit, alla ni nya följare sedan i lördags!

Lantliv i Norregård-Malin
Pigekammeret-Dorhe
Ekenäsliv-Anna
Karoleen Eckerbert
Här och nu
Min lilla  värld-Anki


Har ni sett, va?!
Vilket uuuunderbart hus!
Det är nybyggt också och det är ju näst intill omöjligt att se!

Det är så här jag skulle vilja att vårt hus ska se ut, när vi har målat om det.
Gärna med fint grönmålade lister runt fönsterkarmarna också.
Det skulle passa så fint ihop med vår gröna prunkande trädgård, tror jag.
Men min man är dock sååååå tveksam...


Jag försöker övertala honom genom att slå ett slag för,
 att det skulle bli lite som ett "Hammarbyhus" då.
Ni vet, grönt och vitt... Haha.

Men inte ens det går hem hos en inbiten Hammarbyare, som han är... 
Vad ska man göra med mannen egentligen, för att uppfylla en dröm om ett gräddvitt hem...? ;-)


De har också liksom vi, satt in en kakelugn från Cronspisen, som värmer otroligt bra på vintern.

                                      

Jag visar fler bilder imorgon inifrån detta vackra hus.
Imorgon ska ni också få höra vad som hände igår, när vi skulle på dop i Danderyd...Ohh, my gooood, säger jag bara. 
Fröken Klant, är bara förnamnet... :-0

♥♥♥
"Gamla människor kan vara bra att tvätta golv med."
Pojke 5 år
♥♥♥


Vi ses imorgon!

Kram

Fröken Vit

14 kommentarer:

Kristina sa...

Hejsan!
Nu halkade jag in här hos dig! Vad fiint du har det! Kaptensvillan är underbar, men det är ert hus också.Vill gärna bli med i din tävling men jag återkommer med det. Följare blir jag däremot direkt!
Ha en fin kväll!
Kristina

Anonym sa...

Oj oj oj vilket fint hus du visar. Det är så att man ångrar lite lätt att vi drog på med Falu röd.
Ha en skön kväll
AC

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Kristina!

Tack, vad snäll du är!
Jättekul att du vill bli följare av bloggen! *glad*

Kram!

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Mina drömmars hus AC!

Ja, visst är det ett vackert hus! Som en dröm, verkligen.
Men faluröd är ju också superfint!

Kram!

Anki sa...

Ååååh så vill jag bo! Helt lovely!

Ha en fin kväll!
Kram Anki

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Anki!

Ja, visst blir man helt betuttad i detta hus!

Ha en härlig kväll du med!
Kram.

Ekenäsliv sa...

Verkligen ett vackert hus!!! Tror nog att ditt är himla fint det med:-)
Kram Anna

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Ekenäsliv Anna!

Ja, man kan inte se sig mätt på detta hus.
Vårt är också fint, men detta är ju några snäpp värre...
;-)

Må så gott!
Kram.

Stina sa...

Vackert som bara den.:-) Kram Stina

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Stina!

Ja, detta hus är ju "to die for".

Kram.

Emilias Ljuva Ting sa...

Härliga bilder :)

emmashem sa...

Men oj vilket underbart hus, skulle man inte säga nej till. Vårt lilla "slott" skulle förmodligen få plats inne i det:)
Kram Emma

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Emilias ljuva ting!

Ja, visst är det! :-)

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Vita hemligheter Emma!

Det skulle vårt med, tror jag faktiskt. ;-)

Kram.