fredag 10 februari 2012

Frieri och Artwood...


Hej alla underbara bloggisar där ute, denna kalla fredag!

Varmt välkomna hit ni alla nya bloggföljare sedan i förrgår!

♥♥♥
Mitt vita hus
Gamla skolan - Jennie
Hampton (Spanien)
Alexandra
Renée Ahlqvist
Mamma till Zelda - Ingrid
Nettan Carlsson
Living and dreams - Tess
Easyrider - Kristina
Juniflickorna - Cilla
Curry och familjen - Jen
Cattis Hansson
Johannas pratstund 
♥♥♥

Hoppas verkligen att ni ska trivas här hos lilla mig.

Visar här lite mer bilder från Artwoods monter på Formexmässan.
Denna gång är det inte somrigt pastelligt,
utan klassiskt rött-vitt-blått!


Just denna kalla måndag, för nio år sedan, 
fick min man för sig att han promt skulle fria till mig. 
Detta bara för att jag nämligen misstänkte, 
att han skulle göra det fyra dagar senare,
på "Alla hjärtans dag".

Han ville nämligen överlista sin kära 
"Hon-tror-att-hon-kan-lista-ut-allting-i förväg-flickvän" -hahaha.
Denna dag var det exakt 2,5 år  sedan vi hade träffats.
Dagen till ära ville han bjuda sin förhoppningsvis blivande fru, 
på en hummermiddag, 
hemma i deras villa vid Skurusundet.




Men problelmet med min man,  
är att han inte är en speciellt planerande liten man...

Därför tänkte den stackarn inte på, 
att måndagar är den sämsta dagen på hela veckan, att försöka få tag på hummer.

Det hade ju inte jag heller en aaaning om, men det talar vi inte om för någon...

Därför fick han åka land och rike runt (läs Stockholmsområdet) efter jobbet,
för att till slut hitta två hummerstackare på Fältöverstens delikatessavdelning.





Jag kan ju nästan se paniken i hans ögon,
 när han åker från delikatessdisk till delikatessdisk och de bara säger
"Nähä du, hummer är omöjligt att få tag på en måndag.
Det kan du glömma direkt."

Men historien om de två försvunna humrarna slutade ju lyckligt.

Han fick ju efter idogt letande, sina humrar till slut.
Och det bästa av allt.

Han fick även sin fru.


♥♥♥
"Sambo och äktenskap är nästan detsamma,
bortsett från att det ena är något du måste och det andra är frivilligt."
Flicka 7 år.
♥♥♥

Vi ses imorgon!

Kram

Fröken Vit


18 kommentarer:

MITT VITA HUS sa...

Tack för välkomnadet:)

Härliga fredagsbilder här!

KRAM

M

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Mitt vita hus!

Vad roligt att du blev glad över välkomnandet!

jag blir ju såå himla glad över er som vill hänga med mig här på bloggen!

Kram!

Änglarna finns sa...

Grattis!!!
Inte dåligt..att få tag på hummer just en måndag....!!
Men vilken tur..att allt slutade lyckligt!!!
Skrattar lite åt...det sista i ditt inlägg...tänk såå kloka barn är...hihi.
Ha en fortsatt mysig fredag!!
Kram Annika

Club Vit sa...

Änglarna finns Annika!

Ja, ibland har man tur alltså!

Ja, dessa ungar är ju bara för underbara i sina kommentarer!
Jag kan inte heller låta bli att skratta till åt vissa av dessa kommentarer.

Ha en underbar fredag du med!

Kram.

mitt liv som jag sa...

Så härligt och gulligt! Tänk att han inte gav upp och köpte något annat än hummer, det är kärlek det :). Jättefina bilder du bjuder på. Ha en toppen fredagskväll! Kram Jennifer

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Mitt liv som jag Jennifer!

Ja, visst var det ganska gulligt!

Jag gillar verkligen Artwoods kollektion, fast jag är ganska trött på blått vitt rött nu faktiskt.
Men det är ju fortfarande snyggt, tycker jag.

Kram.

Jenny sa...

Tack, jag trivs redan på din blogg och känner mig välkommen.

Kul av din man att han ville överraska dig med hummer. Vad stressigt det måste ha känts för honom att åka runt. Nu i efterhand låter det ju roligt.

Mysigt med ett frieri. Tack för att du delar med dig!
Bilderna är fantstiskt inspirerande.
Ha en underbar lördag!

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Jenny!

Vad roligt att du trivs och känner dig välkommen! *glad*

Ja, det var ju väldigt gulligt av honom att inte ge upp efter första affären.
Det blev ju en liten gullig historia av det till slut.

Roligt att du blir inspirerad av bilderna.
Ha en underbar helg du med!
Kram!

Ekenäsliv sa...

Hallo fröken Vit!!
Härligt att höra din berättelse om frieriet=)
Min bivande man friade till mig en måndag nu i december... ;-)
Snopen ja det var jag, och LYCKLIG så klart!!
Kraaaam på dig!
/Anna

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Ekenäsliv Anna!

Nä men, grattis till er!
Åhh, vad roligt!
Det är såå härligt att gifta sig.

Kram!

Titta in hos Thess sa...

Vilka härliga inspirations bilder =)
Och en väldigt söt frieri historia,gud vad han måste fart runt stackar´n,hi hi.

Kram Thess

P.S Självklart lägger jag till mig som följare...varför har jag inte gjort det förut????

Rose Garden Malevik sa...

Fiiiiiiiiin blogg :)
å missa nu inte......

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

förra veckan var det 111 fina bloggar med.....
VÄLKOMMEN :)
Håkan

Notre Maison sa...

Så koselig! Gratulerer så masse, og ha en fin helg! Klem

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Thess!

Ja, frieriet var väldigt charmigt faktiskt! :-)

Ja, va kul att du vill lägga dig som följare! *glad*

Kram!

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Håkan!

Tack!
Tack även för tipset om din blogg show off!

Kram.

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Notre de maison!

Tack goa du
Må så gott själv!
Kram!

livinganddreams.blogspot.com sa...

Oh vad gulligt :)

PS: Har en fin utlottning på G! kika in ;)

Mysig alla <3 dag!

ragna_marie sa...

Hejsan!
Vill bara säga att, det är så himla mysigt att följa din blogg..
Du är både personlig och rolig, det gillar jag verkligen!
Ha det så gott önskar Marie