onsdag 8 februari 2012

Är ni på hugget, eller...?


Hej alla goa!

Varmt välkomna hit också alla ni nya bloggföljare sedan igår!

♥♥♥
Vita verandan - Anna
Kicki Englund
Österled & Västbris - Lotta
Vita huset 28 - Camilla
Ellisono - Elena
Lina, Hampe & lilla C
♥♥♥

Hoppas verkligen att ni ska känna er som hemma här hos mig!

Här ser ni vår stora dotter innan hon skulle på helgens Spökkalas.
Sminkning à la kajal på läppar och svart ögonskugga runt ögonen.
Kajal också på ögonbrynen.
Ganska bra sminkat av en 7-åring som ville se läskig, 
men snygg ut samtidigt, eller hur?!



Visar här en hästgård ifrån skåne som går i svart/vitt/grått.

Titta där!
En huggkubbe i vardagsrummet...hmm.
Hur tänkte de nu?


Gillar skarpt den grå betongväggen som är en rätt brutal kontrast, 
mot den gosiga soffan med de fluffiga kuddarna.

Nä men, en huggkubbe till... 
Eller två, menar jag ju.
(???)


Jag saknar verkligen min gasspis från min lägenhet i innerstan, 
som jag bodde i innan vi flyttade ihop och samtidigt köpte villa.


Stillrent och smakfullt!
Vi har likadant kakel i vårt kök och golvet är lite likt vårt fast deras är mörkare.
Vi har stavlimmad oljad ekparkett i hela huset, som knarrar väldigt charmigt.

Men var är huggkubben...?


Nä men, se där!
Där var den ju!
Puuuh!
Vad skönt att vi hittade en till.
Blev ju lite orolig där ett tag...


Nä men, ingen huggkubbe i sovrummet...??
Har de gömt den, eller?
Den kanske är nerstoppad i lådan där borta på hjul...

Näää, nu är jag ju ganska trött och då blir ju humorn därefter.
Förlåt. 
;-)

Det är väl antagligen väldigt trendigt med huggkubbar.
Men jag är inget huggkubbsfreak.
Ännu.

Men apropå humor...

Har ni sett denna lilla reklamskylt?

Jag tycker att den är ju bara fööör bra.
Trist bara att det ligger väldigt mycket sanning i detta skämt.



♥♥♥
"Min gammelmormor har precis flyttat till ett vårdhem,
så nu hon precis lärt sig att gå."
Pojke 6 år
♥♥♥


Vi ses imorogon!

Kram

Fröken Vit

26 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Roligt med spökkalas :). Superfina bilder, skulle mycket väl kunna bo där, med eller utan huggkubbar ;).Ha det! Kram Jennifer

Änglarna finns sa...

Gokväll vännen!!
Härlig sminkning...jätteduktig!!
Klart att hon är jättefin ändå!!
Ja du..reklamskylten var jättebra!!!
Som du skriver...är det tyvärr alltför sant!
Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Jennifer!

Ja, hon tyckte det var jääättekul, verkligen!

Jasså, det skulle du, haha.

Kram!

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Änglarna finns!

Ja, visst är skylten riktigt kul, men samtidigt riktigt otäck...
Hur ska det bli när man själv blir gammal egentligen...?
Knappast bättre.

Kram!

Änglarna finns sa...

Här igen..:)
Har artros i mina tummar...med tillhörande värk...vilket beror på att ett av benen i tummen är helt söndertrasat...ja ja...blir nog bra efter operationen!!
Kram igen/Annika

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Änglarna finns!

Jaha, hoppas verkligen att du blir bättre efter operationen.

Kram!

Stina sa...

Fina bilder. Huggkubbar är bra att ha, vet du. Både som bord och till eldning om kylan kommer.:-) Kram Stina

Mamma sa...

hihi kul med huggkubbar;) Vi är ju riktiga lantisar så vår bröllopstårta stod på huggkubbar på tårtbordet, kanske ska leta fram en bild och maila dig;)

MITT VITA HUS sa...

Åh vilken fin blogg du har med, lägger genast till dig på Bloglovin:) Nu ska jag kika vidare:)

KRAM

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Lilla kullan!

I knoooow... ;-)
Men jag kunde ju inte låta bli, haha.

Kram.

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Mamma!

Haha, ja, gör det om du vill...;-)
Jag har ju inget emot huggkubbar egentligen...
Har själv en i min gårdsbutik på Öland,
men jag hade bara lite bloggtorka igår
och spårade ur lite bara...haha.

Kram!

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Mitt vita hus!

Vad roligt att du vill följa mig på Bloglovin'
och att du gillar min blogg!!! *glad*

Kram!

Sahra sa...

Har dottern sminkat sig själv. Det var inte dåligt. Smakfullt. Huggkubbar inomhus är inte min grej. Tror inte det kommer bli det någonsin heller. Men å andra sidan skulle jag aldrig ha något lila eller oranget i mitt hem heller för några år sedan.

Gamla skolan-Jennie sa...

Åh här fanns det mycket inspiration! Jag lägger till mig som följare!

Kram Jennie

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Haha! Vad rolig du är! Jag kan INTE visa dom bilderna för sambon för då ska han ha huggkubbar überalles!
Vilken läskig donna! Det var bra gjort!!!
Jag tror vi ska ha gasspis i nya köket! Vi velar lite än.. =/
Kram!!

hampton sc sa...

Hello, Miss White. Thanks for your nice comment on my blog "HAMPTON".
A great find your blog "Fröken Vit i Madickenhuset".
I love it and I have become your follower.
Greetings from Spain.

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Sahra!

ja, visst var hon ganska duktig!
Har väl sett hur jag har gjort på henne genom åren, vid Hallowen och andra diverse läskiga fester hon har varit på.

Men det är ju faktiskt så med allt...
Först säger man "aaaaldrig i liiiivet" och sedan så står man där och har köpt nån konstig grej i alla fall...

Kram.

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Gamla skolan Jennie!

Vad roligt att du lägger dig som följare! *glaaad*
Vad roligt att du fick inspiration!

Kram.

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Lilla kråkslottet Angelica!

Roligt att du tyckte det var kul! Haha.
Nähä, passa dig då för att visa bilderna för honom...
Ve och fasa för huggkubbar överallt!
Klart ni ska ha gasspis!

Kram!

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hampton!

How wonderful that you found the way to my blog!
And I am very proud that you have become a follower of my little blog!

Hugs from Sweden!

Titta in hos Thess sa...

Hej vännen!

Men är det inte en blivande mak up artist vi ser här ;)
Verkar lovande tycker jag!!!
Hemmet du visade gick inte heller av för hackor,även om huggkubbar i varje rum kanske inte riktigt är min grej =)
Hoppas att du får en härlig Fredag.

Kramar Thess

Tea Lady sa...

Den där carema-bilden är så bra, tycker jag med!

Jag vill tipsa dig om en tävling som jag kör i min blogg just nu:

http://www.tefrossa.blogspot.com/2012/02/snabba-ryck-tavling-med-valentin-tema.html

Kram
Lena

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Titta in hos Thess!

Hon är faktistk konstnärligt lagd, den tösen så man vet ju faktiskt aldrig.
Och det begåvningen kommer då inte från mig, kan jag ju säga... ;-)

Nä, fy för huggkubbar i varenda rum!

Må så gott!

Kram.

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Tea Lady!

Ja, Caremabilden är ju både rolig och riktigt läskig faktiskt.

Jag ska kika in till dig!

Kram!

KNORKAN - Presenter & Inredning sa...

Vilken underbar blogg! Kram

Anonym sa...


Härlig och inspirerande blogg du har, ett flertal vita möbler finner du hos VillaAntik i Ockelbo



Mvh/Sofia



https://www.facebook.com/media/set/?set=a.379157792112791.101737.197067453655160&type=3