fredag 12 februari 2010

Lilla Madickenhuset uppe i trädet...

Hej!

Idag har Lilla E och jag varit på barnkalas, på Andy´s Lekland i Nacka.
Där finns enorma rutschkanor, som är hisnande även för oss vuxna.
Även studsmattor och roliga klätterställningar.

Wayne´s Coffee ligger perfekt inne i leklandet,
för fikasugna eller törstiga stora och små.
För törstig blir man, vill jag lova.

Detta är himmelriket för små barnsben med mycket spring i bena.
Mycket motion utan att de tänker på det.
Kan det bli bättre?
Nej, knappast.

http://www.andyslekland.se/
Väl värt ett besök om ni är i krokarna och shoppar!

När vi ändå talar om lekland, passar det ju väldigt bra att visa
flickornas eget Madickenhus uppe i vår höga asp.

Vi brukar ha glöggbjudning för våra stora och små vänner.
Jag brukar då roa mig med att köpa var sin julklapp till alla barn.
Det brukar röra sig om ett 30-tal barn som kommer.

Ett år fick alla barn klättra upp i lekstugan
för att leta efter var sin julklapp
och det var ett mycket uppskattat litet äventyr,
vill jag lova...hi, hi.

Om några dagar kommer jag även att visa Reportaget i
tidningen "Hus och Hem" där lekstugan var med.
Härliga sommarbilder blev det, både utifrån och inifrån lekstugan.

♥♥♥
"Det viktigaste är
att man kommer från ett tryggt och labilt hem."
Flicka 7 år
♥♥♥
Vi ses imorgon!
Kram
Fröken Vit

18 kommentarer:

Noamaja sa...

Man kanske skulle söka jobb i "antikrundan" ang min gissning *fniss*. Jag tycker att det var ett bra köp ändå, väldigt ovanligt och speciellt med kronorna!

Men åh, trädkojan är ju helt bedårande! Jag förstår att den är uppskattad av små klättriga barn! Jag skulle nog också sitta där då och då om den var min;-)

Hoppas du får en underbar helg!

Kram,
A

Miss Goldie sa...

Åh, vilken härlig lekstuga! Har aldrig sett nåt liknande! :-) Vill gärna se bilder inifrån också!

"M" sa...

Mysig stuga....har föesökt få mannen till att göra nåt sånt....men det har alltid kommit annat ivägen.....gillar dina små citat av barn....

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Hej!
Hittade hit till din blogg idag för första gången, låter som ni bor jättehärligt och att dunhar ett mysigt liv som hemmamamma.

Vad spännande att få läsa om olika inredningsreportage ert hus varit med i!! :)
Ska bli kul att se om jag känner igen ert hem för jag läste en hel del inredningstidningar när vi höll på att renovera vårt hus för inspiration, men nu när vårt är färdigt så prenumererar jag "bara" på en tidning...

Lilla Madickenhuset ser ut som en riktig småbarnsdröm!

Trevlig Alla Hjärtans helg
Kramar Linda

LOTTAS HOME sa...

Hej! Har ofta kikat in hos dig men inte kommenterat. Måste säga att din blogg är supermysig. Älskar era Madicken hus både stort och litet. Vilket härligt romantiskt frieri, det är ju så man vill att det ska vara! Ha en bra helg och en mysig Alla Hjärtans Dag.
Kram Lotta

Sophie sa...

Hej!
Har precis hittat hit från House of Philia´s blogg...Jag kommer att besöka dig ofta! Min högsta önskan är ett Madickenhus, hon var min idol när jag var liten och jag ville bo som Madicken redan då...En härlig miljö för barn att växa upp i, precis som du haft!

Trevlig helg!
Sophie

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Noamaja!
Ja, du borde nog byta branch...hi,hi.
Ja, visst är kojan fin.
Det är verkligen en härlig känsla att sitta där uppe på en liten utemöblestol och titta ut...
Ha en underbar helg du med!

Miss Goldie!
Jag har faktiskt inte heller sett någon liknande lekstuga någon gång!
Innebilderna är verkligen mysiga trots att det är litet där uppe.

M!
Vad roligt att du försökt få mannen till att bygga en liknande lekstuga.
Om några dagar när jag visar Hus och Hem reportaget, visas även byggkonstruktionsbilder.
Stick dem under näsan på honom du, så blir det säkert verklighet en dag, hi,hi.
Vad roligt att du gillar barncitaten.
Det gör jag med och skrattar väldigt gott åt dem!

Linda i Lönnbacka!
Välkommen hit, Linda!
Jag tycker att jag har ett drömliv för tillfället faktiskt.;-)
Jag älskar att vara hemma med barnen.
Ja, du kanske känner igen huset från dina tidningar.:-)
Ha en underbar Alla Hjärtans dag du med!

Hej Lottas home!
Vad roligt att du ger dig till känna så att jag hittar till din blogg!
Åhh, vad jag blir glad, att du tycker att bloggen är supermysig!:-)
Det var ett härligt frieri, precis som jag hade drömt om som yngre.
Ha en härlig Alla Hjärtans Dag du med!

House of Sophie!
Välkommen hit, Sophie!
Vad roligt att du vill besöka mig ofta!*glad*
Madicken är även min idol, hi,hi.
Ja, Madicken växte verkligen upp i en riktig drömvärld och jag är glad att mina barn kan få en liknande uppväxt.

Kram till Er alla och ha en underbar lördag!!

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Åh, va gulligt! En sån koja som alla drömmer om...även jag...men skulle nog vara lite större då hi hi!

Ha en trevlig helg!
//L

1/4 de idéias atelier sa...

oh...that is so beautiful!!! What a wonderful blog! I was lokking at the pictures and envying the snow...it's so hot in Brazil right now... we are in the middle of the summer!

best wishes,
Dany

Cissi sa...

Men gud så söt lekstuga. Och vilket läge!! det måste ju vara alla barns dröm?? Ha en bra kväll! C

Johi sa...

Den är så ljuvlig! Trodde nästan först när jag bara såg bilden i din header att det var ett fågelbo men nu ser jag ju att det är på riktigt! Kram

Mycket annat & lite betong sa...

Tack för ditt besök hos mig. Vilken fin lekstuga, ska bli kul att få se fler bilder på den!

Trevlig helg
Agneta

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej alla!

Skafferi med sjöutsikt!
Ja, visst är den fantastisk! :-)
Jag bara älskar den och brukar sitta där ibland på verandan.
Trevlig helg till dig med!

Hello 1/4 de idéias atelier Dany!
I´m so proud, that you, all the way from Brazil, would like to follow my little blog!*happy*

In Stockholm we are not used to have this much snow, so we are a little tired of it now.
But it´s very beautiful when it is white everywhere!

Cissi!
Tack snälla för fina ord om lekstugan!
Ja, den är väldigt populär bland barnen, ska jag säga. Ha en bra kväll själv!

Johi!
Tack snälla!
Vad roligt att du nästan trodde att det var ett fågelbo. Den ser ju ut som ett faktiskt,hi,hi!

Mycket annat och lite betong Agneta!
Det var bara roligt att titta in till din fina blogg!
Tack för snälla ord om lekstugan!

En stor KRAM till Er alla från mig.

Scharlotte sa...

Åh vilken supermysig stuga:)!
Såg att ni hade en fin kväll när ni firade förlovningen och vad kul med presenterna! Hoppas ni får lika fint på Alla Hjärtans Dag:)
Kramis Scharlotte

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej Scharlotte!
Ja, lekstugan skulle man kunna bo i, för den är så mysig.
Ja, vad kul att du läste om parfymen.
Tack snälla för tipset!
Ha en underbar Alla Hjärtans dag ni med!
Kramis!

Susanna sa...

Söt stuga!

Ha en bra dag!

/Susanna

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej Susanna!
Tack!
Ha en härlig alla hjärtans dag!
Kram!

marzia sa...

Hi.It was a surprise that you visited my blog. I've been following Swedish and Norwegian blogs for more than one year now, but never let comments, so apart from the ones I know in Sweden not so many visit my blog. I like to live in the Alps, but i really adore Sweden and all the time I come to visit (usually in summer once a year) I really enjoy (apart from the weather).
Very nice blog! I will come back. Ciao.