söndag 14 februari 2010

Vita sommardrömmar...

♥Hej♥
Hoppas att ni hade en fantastisk
♥♥♥Alla Hjärtans Dag♥♥♥
med mycket kärlek bland era nära och kära!
Här har vi ätit geléhjärtan så att det sprutar ur öronen!

En undran...
Jag skriver ju svar på era kommentarer.
Ibland går det fort att svara er och ibland tar det någon dag.

Tycker ni att det är roligt att jag svarar er
eller läser ni det kanske inte alls?

Nu är det ju så, att jag tvingar ju ingen att läsa svaret. ;-)
För jag svarar ju, trots att jag ibland, inte har fått någon fråga.

"Pratsjuk? Moi?? Neej..." *skratt*

Men jag tycker bara att det är roligt,
att ge ett litet svar, när ni är såå gulliga och kommenterar.

Varför jag egentligen undrar detta,
är för att det blir så mycket textsvar från mig,
iom att jag ofta skriver svar, till flera på en gång.
Det kanske ni tycker är irriterande?
Nåväl.
Idag visar jag, som jag lovade, en del av förra söndagens
"Fröken Shopping".
Jag står "Modell Huvudlös" nu igen,hi,hi.
"Huvudlös" säger ju i alla fall min käraste att jag är, när jag shoppar.
Undrar fortfarande vad han menar....? *skratt*

Mina "vita sommardrömmar" är inköpta på Jackie i Nacka Forum.
Imorgon får ni se resten,
plus min fina Alla Hjärtans Dag present!

♥♥♥
"När hjärtat slår fortare och man blir röd i ansiktet,
då är man förälskad.
Flicka 6 år
"Då är morfar förälskad jämt."
Flicka 5 år
♥♥♥

Vi ses imorgon!
Kram
Fröken Vit

21 kommentarer:

Noamaja sa...

Så härligt! Jag är sååå glad för nya Nacka Forum! Nu blir jag extra nyfiken på underkjolen/klänningen till den nedersta kreationen...hörde den till eller finns den att köpa lös? Saknar underklänningar att förlänga tunikor med...

Jag irriterar mig inte i första taget men jag går nog ärligt talat inte tillbaka och letar efter en kommentar till mitt inlägg;-) Om jag inte ställt en ren fråga då kanske... Jag är nog mest van vid att bloggaren kommer in till min blogg om denne vill kommentera...eller så gör jag i alla fall. Men gör det du känner är bäst för dig!

Kram,
A

Unknown sa...

Åååh viiilken snygg klänning gumman, du måste ta mig med på shopping när jag kommer hihi... :)

Nattakramar ღ Anki

Anonym sa...

Hejsan!
jag irreterar mig inte men jag går inte tillbaka och ser om du svarat i din blogg. Tycker att man går ju in till varandras bloggar och lämnar kommentarer. För vi vill ju alla ha kommentarer.
jag ser ju att du lämnar kommentarer i vissa bloggar.
Vilka vackra kläder, visst längtar man efter sommaren.
Ang. min makes frieri så var vi i Charleston i South Carolina på väg till et bröllop i Atlanta. Han sa till mig att vi skulle gå ut på fin restaurang. Så när vi kom utanför hotellet och väntade på en taxi kommer en vit limosin och stannar framför hotellet. Maken meddelar att vi ska åka i den.
I limon fanns champange och jordgubbar. Vi körde runt ett tag och sen stannade limon vid havet. Vi gick ut och tittade och pratade. Rätt som det var gick han ner på ett knä och höll frm en en ask med en förlovningsring. han höll ett underbart litet tal för mig. Sen åkte vi till en liten Italiensk restaurang där vi åt utomhus med rutiga dukar levande ljus, riktig lady och lufsen anda. Så nog gjorde han det romantiskt.
Hoppas ni hade en underbar alla hjärtans dag.
Kram Bodil.

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!Vilken snygg klänning .Kanonsnygg.Vad skoj att Alla ♥Dag blev mysig.Ha en bra måndag Varmkram Rita♥

Milla sa...

En underbart ljuvlig klänning! Såna brukar det stå mitt namn på när jag se dem :=) men tyvärr alltid lite svårt att bära vid alla tillfällen, man önskar de vore fler.
Kram till dig för en härlig blogg!

Jeanette sa...

Jätte fin klänning!
Jag är inne och läser din blogg titt som tätt men dess värre lämnar jag inget avstamp, men här kommer ett :)

Underbar blogg!!

Hvita Hjärtat sa...

Hej!
Tack för din kommentar hos mej! ÅÅH vilken underbar klänning! Den ser både vacker och bekväm ut! Jag toklängtar ju själv efter sommaren, så då är det härligt att få lite försmak :o) Fin blogg du har, ska titta in flera gånger!

Kram,
Jennie

Anonym sa...

Hej!
Så fina kläder du köpt.Den affären finns väl i Kista oxå?Visst länktar man efter våren.Kommer nog att ta ett tag till innan det droppar!!
Svara du i kommentarsidan.Det kan vara frågor man själv funderar på och som man då får svar via ngn anna.Bra tycker jag.
Härlig blogg har du.
//Lena i s-tuna som läser många bloggar men inte har ngn själv.

Rosor och Spetsar sa...

Vilken underbar klänning/tunika, den ser så skön ut och klär dig perfekt. Ska bli spännande att se resten av shoppingturens resultat.
Ha en fin vecka
Annele

Anonym sa...

Hej hej!

Jag läser din blogg dagligen men kommenterar kanske inte alltid men nog är det roligt att du svarar tillbaka, så det tycker i alla fall jag att du skall fortsätta med. Läser alltid alla andras kommentarer när jag kikar in här då det är kul att se vad andra har på hjärtat, så nej, inte irriterande alls att läsa dina svar till de andra.

Fortsätt gärna i samma stil, varför ändra på ett vinnande koncept? ;)

Hoppas du får en härlig dag i vinterkylan!

Snövita drömmar sa...

Jätte fin klänning! Man får vårkänslor av den. Modet som är nu är perfekt även om man har en växande gravid mage.

Gör det som du tycker passar dig bäst vad gäller bloggen, alla har ju sitt sätt att "blogga" på.

Jag personligen brukar besöka andras bloggar och i så fall svara där och uppskattar själv när andra gör likadant. Men det är bara mitt sätt och det är ju bara ett sätt av många andra sätt, hi hi.

Ha det så bra!

Noga Utvalt sa...

Hej!!
Oj oj oj vilka fina klänningar1 jag är helt såld! Ska genast gå in o kika på deras hemsida!
Tack för tipset!!!!

Ska jag vara ärlig så visste jag inte att du svarar på kommentarerna så jag har inte sett dem tyvärr......

Na en bra start på veckan!
Kram Nadja

Johi sa...

Jättesöt klänning! Jag tycker du ska göra som du vill med att svara på kommentarer, gulligt att du tar dig tid. Men jag går mkt sällan tillbaka för att leta efter svar... Jag svarar sällan på kommentarer i min blogg utan jag går istället in och skriver i avsändarens blogg. Kram

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej Alla Goa Gummor!;-)

Noamaja Anna!
Ang. underklänningen så är det ett norskt märke som heter Ti-Mo, om jag minns rätt.
Kostade 800 kr. Spets upptill och stretchmaterial.
Men jag är ju helt säker på att det går att hitta billigare på tex Indiska, där jag köpte en för ett tag sedan.
Vad bra att du skriver hur du gör med kommentarerna, så att jag har något att gå på, jag som är ny i denna värld!

Landlige hjem Anki!
Vad roligt att du gillar klänningen!
Ja, visst kan vi shoppa när du kommer hit...he,he.

Morse Farm Bodil!
Men himmel vilken romantisk karl du har!
Vilken drömfrieri, oj, oj, om man hade fått vara med om det!
Är han likadan fortfarande...?;-)
Vad bra att du skriver hur du brukar göra när det gäller kommentarer.
Bra att få veta vad ni tycker, iom att jag är så ny i bloggvärlden!
Ja, visst vill vi alla ha kommentarer, så där har du ju en poäng!;-)

Hemmma hos lilla mig, Rita!
Vad roligt att du gillar klänningen!
Ha en bra vecka du med!

Milla!
Ja, då har ju vi samma smak då!
Men visst är det så att de inte passar att ha vid alla tillfällen och sedan jag fick barn, är det ju inte mingelpartaj varje helg precis...
Kram till dig för att du tycker att min blogg är härlig! Jag blir jätteglad att höra det, ska du veta!

Jeanette!
Man behöver ju inte lämna något avstamp, men roligt är det ju om man får veta vilka som är här ibland!
Vad gullig du är som skriver att bloggen är underbar!
Jätteglad blir jag!

Hvita hjärtat Jennie!
Vad roligt att du hittade hit och vill komma tilbaka.
Du är så välkommen igen!
Klänningen är ju så underbart somrig att det blir jobbigt att vänta tills sommaren kommer.;-)

Lena i S-tuna!
Jackiebutiker finns även i Täby och Kista.
Ja, du har ju en poäng i det du skriver att man kanske kan få svar på något man själv undrade över via någon annan.
Vad roligt att du gillar min blogg!
Tack!

Spetsar och rosor Annele!
Tack för snäll kommentar om klänningen!*glad*
Ha en fin vecka du med!

Pethra!
Jag blir otroligt smickrad, att du läser min lilla blogg dagligen!
Tack, det är ju såå roligt att höra, ska du veta!!
Vad bra att du skriver att du tycker att det är roligt att jag skriver tillbaka, så att jag vet.
Bra också att veta att du inte retar dig på mina låånga svar.
Kul att du tycker att jag har ett vinnande koncept...hi,hi.
Det trodde jag aldig att någon skulle säga.;-)
Väldigt snällt sagt.
Ha en härlig vinterdag du med!

Snövitadrömmar!
Ja, visst är modet bra för den som är gravid.
Dock inte kul om man som icke-gravid, ser gravid ut...fniss.
Ja, visst kommer jag att göra som jag vill.:-)
Men det är otroligt bra att få höra hur ni, som är vana bloggare, brukar göra!
Ha det så bra du med och ta hand om magen.

Skrållungar och skärgårdsliv Nadja!
Vad roligt att du också blev kär i kläderna!
Roligt om man kan tipsa andra, tycker jag.
Jättebra att få veta att du inte sett att jag kommenterat, så att jag vet.
Det var ju det jag ville med min fråga, så känn inte så, inför det.
Ha en bra dag du med!

Johi, drömmar om vanilj!
Vad roligt att du gillade klänningen!
Jättebra att du svarar hur du brukar göra, så att jag får veta iom att jag är ny i bloggvärlden.

Tack snälla ni för era åsikter!
Det är jättebra för en ny bloggare att få veta!
Kram till er alla!
Några mer som vill tycka till om detta,
så gör gärna det.:-)

Hem och Lycka sa...

Underbar klänning! Är underkjolen separat eller hör den till?

Angående kommentarer går jag aldrig tillbaka och läser hos personen i fråga. Tiden är knapp och jag är glad att jag hinner hyfsat att läsa bloggar och kommentera men ställer jag en fråga hinner jag glömma den eller glömma att gå tillbaka för att leta efter svaret. Om jag ens minns vem jag frågat.. Tycker det är bättre att svara hos den andra istället, så gör jag om någon frågat.

kram Mia

Stjärnor & Champagne sa...

Hihi shoppa på huvudlös du , fniss...Klart det är kul att läsa svaren, jag är bara inte van att gå tillbaka till bloggen för att hitta svaret. Men man kan ju lära sig. Jag gillar nr 2 starkt.

Kramkram Anne

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hem och Lycka Mia!
Vad roligt att du gillar klänningen!
Det är en underklänning som är separat.
Ja, det stämmer att tiden är knapp och jag håller med om att man knappt hinner läsa de bloggar man vill och än mindre kommentera.
Ja, det är svårt att minnas allt, iom att det finns så otroligt många bloggar nuförtiden.
Bra att få dessa tips av alla er vana bloggare!
Kram!

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Stjärnor och champagne Anne!
Ja, det är bäst att fortsätta shoppa huvudlös, för annars blir det väl aldig något köpt, om man kopplar på förnuftet...hi,hi.
Ok, kul att läsa din åsikt ang. svaren och att du tycker det är roligt att läsa dem.
Kram!

House number 15 sa...

En riktig midsommardröm!! Vi få hoppas på varmare tider bara. Jag brukar inte gå tillbaka och kolla svar;)

Ha det gott/ C

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

House nr 15!
Ja, håller med om att klänningen skulle göra sig bra en svensk midsommarafton!
Bra att jag fick veta hur du gör ang svaren!
Må så gott!
Kram!

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hej på dig,
Jag tycker det e super trevligt att du alltid kommenterar. Jag gillar i alla fall att få svar på mina kommentarer och skriver också alltid tillbaka till alla. Man ger och får här i livet :)
Och den där klänningen i de första två bilderna är helt underbar. Såå fin runt knäna.
Kram, Nina