torsdag 11 februari 2010

Romantik...

Hej!
Have you missed me...? ;-)
Jag har saknat Er, i alla fall.

Gulliga Anna med
http://www.noamajahemma.blogspot.com/
gissade rätt ang. zinkhinkarna.
De kostade 200 kr styck.

Idag när jag var i en inredningsbutik,
såg jag likadana zinkhinkar för 375 kr/st.
Då blev jag genast på bra humör, hi,hi.

Igår firade ju vi, som ni kanske läste,
sjuårig förlovningsdag och 9,5 år tillsammans.

Hur var det då, den 10 februari, för sju år sedan...?

Jo, den kvällen skulle vi fira att vi hade varit ihop i 2,5 år.
Detta var en måndag för sju år sedan.

Min käraste upptäckte då,
att det var lättare sagt än gjort,
att få tag på hummer en måndag.
Han åkte runt som en tok efter jobbet
från den ena delikatessdisken till den andra.
Men till slut hittade han dock hummer,
i Fältöverstens delikatess på Östermalm.

När vi sedan sitter vid bords
går han plötsligt ner på knä...

Det går en våg av värme och pirr genom kroppen
på mig och jag hinner tänka att
"Det är nog nu det händer..."

Han tar min hand och
och öppnar en liten ask med en ring i...

"Vill du gifta dig med mig, Ingela?"

Det var väldigt romantiskt och verkligen en häftig känsla.
Jag minns känslan på pricken, än idag.

Igår återupplivade vi våra minnen med hummer,
jordgubbar & Champagne...

Gulliga Scharlotte tipsade om herrparfymen
"1 Million", som doftar underbart och ser ut som en guldtacka.
Tack Scharlotte!
Han fick även dessa stenar med kärleksord på.

Jag fick ett fint kamerastativ,
(äntligen får den dåliga skärpan på fotona, en ände),
den rosa halsduken och vackra blommor.

På bilden skymtar ni ett av mina köp i Nacka Forum häromdagen.
Fler bilder kommer...

Idag har snälla farmor varit här hela dagen
så att jag kunde fixa med mitt lilla hemliga projekt...

Det var inte meningen att dagens inlägg
skulle dröja till ikväll,
men det kom ju lite emellan. ;-)

♥♥♥
"En farmor är någon som tar hand om en
när föräldrarna inte orkar."
Pojke 7 år
♥♥♥

Vi ses imorgon!
Kram
Fröken Vit

10 kommentarer:

Therése sa...

Vilket fint firande, låter mycket romantiskt! Ja jag håller med - ett frieri är något man aldrig glömmer! ;-D

ღ MolnTuss ღ sa...

Så underbart....Ja frieriet minns man :-) Vad kostar tunikan..för visst är det den fina du köpt ?

Noga Utvalt sa...

Grattis på bröllopsdagen!
Hoppas att ni hade det mysigt tillsammans!

Vilka fina inköp du har gjort!
Ha en trevlig helg! Kram Nadja

Unknown sa...

Ett jättestort grattis lilla vän och till mannen förstås! Hälsa sååå mycket!
Tiden går så fort, på söndag har vi vår 6 års dag!

Syns snart!

ღ ღ ღ Ta vare på dagen og hverandre!! ღ ღ ღ

LillaSysterLiten sa...

Grattis till bröllopsdagen.
Hoppas ni får en mysig helg.

Kram

Johi sa...

Grattis! Ser jättemysigt ut! kram

Milla sa...

Hej - var det förlovningsdag eller bröllopsdag slår det mig, men det var väl förlovning? Strunt samma :=) jag firade själv 5-årig bröllopsdag i förrgår, och det tog 22 ÅR mellan vår förlovning som var 1988... haha, jag trodde sannerligen inte att jag skulle bli FRU men så blev det...på ett litet egensinnig sätt.
Hummer är GOTT!!
Kram ** Milla **

Anonym sa...

Hejsan!
Grattis, vad romantiskt!
Ett frieri glömmer man aldrig, jag hade en väldigt romantisk make.
Vad är nu det hemliga projektet, man blir ju nyfiken?
Ha en underbar helg och en fin Alla hjärtans dag.
Kram Bodil.

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Therése!
Ja, det var härligt!
Visst minns man det som om det var igår...:-)
Hur gick ert frieri till? Nyfiken.

Katswiri!
Vad härligt med en till som haft ett härligt frieri!
Hur gick det till? Nyfiken.
Tunikan kostade 1700 kr...
Nämen hoppsan,hur gick nu detta till...hi,hi.

Skrållungar Nadja!
Tack snälla!
Vi hade en lyckad kväll, fast sent blev det, iom att vi väntade till barnen hade somnat för vår myskväll.

Landlige hjem Anki!
Hej vännen!:-)
Tack snälla för gratulation!
Vad härligt att ni firar 6 år imorgon!!
Hoppas att ni får det underbart!
Hälsa din gulliga familj från oss!

Lillasyster Liten!
Tack snälla för fina ord!

Johi!
Tack snälla för dina fina ord!

Milla!
Du har så rätt, det var förlovningsdag.
Men det är ju inte så lätt att hålla reda på för alla, hi,hi.
Ja, den som väntar på något gott...
Men visst 22 år var kanske i längsta laget *skratt*.
Härligt att du fick stå brud till slut ändå.
Får man fråga på vilket sätt det gick till iom att det var egensinnigt..? Nyfiken.

Morse farm Bodil!
Tack snälla för din gratulation!
Hur gick ert frieri till iom att du skriver att han är så romantisk? Nyfiken.
Jag kan inte säga något ännu ang mitt projekt för jag vet inte om det kan bli verklighet... Men en dag så...

KRAMAR till Er alla goa bloggvänner!

ღ MolnTuss ღ sa...

Min man friade till mig i badkaret med levandljus och underbar musik...!

Åhhh vad jag vill ha den tunikan :-)

Ha en underbar Alla Hjärtans dag...

Kram