söndag 21 februari 2010

Fröken Shoppings sista påse...

♥Hej♥

Måste börja med att säga att jag blev rörd till tårar, av era fina ord om
att det jag skriver, går rakt in i era hjärtan.
Det var en av de finaste komplimanger jag någonsin har fått.
All kärlek tillbaka till er!
Utan er skulle det inte vara lika härligt att blogga!
Det ni skriver går rakt in i mitt hjärta!
♥TACK

Idag söndag, var jag på Modemässa
och tittade på sommarens och höstens modekollektioner.
Mycket nytt och spännande på ingång, må jag säga.
Återkommer om det...

Barnkalas även denna helg, blev det också.
Om jag fick springa på hälften så många partaj,
som Lilla E går på barnkalas, skulle jag vara mer än nöjd...

Partysugen? Danssugen? Moi?
Näe, inte ett dugg... ;-)
Vi har ju våra fredagsdiscon här hemma, vi...
Och det räcker ju ganska långt.
Enda skillnaden är ju att man inte är uppklädd,
uppsminkad och doftar inte såå mkt parfym ;-)

Men det går ju alldeles utmärkt att dansa till schlagerlåten "Manboy"
i rosa HelloKitty mysbyxor i storlek 170 och en munkjacka till...
(Jo, det är sant. Köpte barnstorlek som sitter bra på mig och jag är 166 cm lång.
Köpte säkert 5 par i olika färger.)

Imorgon måndag, ska vi få Norgebesök här hemma.
Det är en av mina bästisar med familj som kommer hit.
Ska bli såå roligt att ses hela dagen!

Hoppas på lite sol så att vi kan gå till vår skidbacke för pulkaåkning,
med efterföljande våfflor vid en sprakande brasa...

Kommer ni ihåg att jag glömde att fota en påse från "Fröken Shopping"-turen?
Här ser ni i alla fall innehållet i den...
En tunn somrig bomullstunika ifrån Indiska för 249 kr.
Bra pris också om man jämför med "Fondan" från Odd Molly
och de andra tunikorna/klänningarna.
Jag älskar verkligen dessa somriga färger.
Byxorna är korta knickers från Noa Noa.

Efter detta inköp vill jag ännu mer ha vår och sommar nu.
Nej, men då ska det ju naturligtvis komma ÄNNU mera snö...

Lilla M har blivit så förkyld nu ikväll.
Skruttan ligger och sussar i min säng just nu,
efter att ha vaknat hostandes och gråtandes.
Det är ju så svårt att andas med lilla nappen i munnen då... :-(
Det är inte lätt att vara liten...
När barnen är sjuka så älskar man ju dem ännu mer.
Åh, dessa små härliga liv...
Får se hur mycket sova det blir för vår del i natt.
Därför avslutar jag detta inlägg nu och går och sover jag med.

♥♥♥
"Väldigt gamla människor
var faktiskt apor när de var små."
Pojke 4 år
♥♥♥

Vi ses imorgon!
Kram
Fröken Vit

10 kommentarer:

ღ MolnTuss ღ sa...

God Morgon !

Ja jag förstår att Alla tycker om din Blogg massor. För den är helt underbar tycker jag...Man blir så glad när man läser den och den e så fin :-)

Ha en toppen dag

Kram Emma

SollenkrokaBy sa...

Hej!
Roligt att du tittade in på min blog! Ja Stellis var så fin i sin fläta runt huvet... Men imorse vaknade en rufsig korthårig liten tjej... Men hon passar i det oxå!
:o)

Camilla sa...

Ska genast bege mig till Indiska för att se om jag kan få tag i denna tunika, ett riktigt kap till det priset!
Tack för tipset!

Therése sa...

Vilka härliga vårfärger!

TACK för din hälsning, ja jag mår absolut bättre nu! Hade en svacka i förra veckan men nu är det lite ljusare igen. :-) Gamla lägenheten är såld (vi blev klara med sista flyttstädningen igår) och nu är det bara att packa upp och bo i sig i den nya. Vi har flyttat till Luxområdet på Lilla Essingen (men Hammarby Sjöstad är ju snarlikt). ;-)

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Åhhh härligt med rejält av aktivitet. Och sen våfflor framför brasan. Vi har inte hunnit få in våran kamin ännu...men till nästa vinter har vi lovat oss själva. Blir det kanske varm choklad också?? I så fall....när ska jag komma??? Skratt.
Pussa på skruttan och hoppas ni får det bra i veckan.
Kram, Nina

Hemma hos Razzel sa...

Vilka härliga sommarfärger på tunikan, -man blir glad bara av att titta på den!

Noga Utvalt sa...

Hej!
Hur har ni det i vinterland?? Oj oj oj vilkn vinter! Jag fick stanna hemma från jobbet idag då tunnelbanorna i innerstan stod i princip stilla....
Galet kallt!!

Tunikan får en att verkligen att längta ÄNNU mer efter varmare årstid....

Ha det gott!
Kram Nadja

HAGENS VITA VARDAG sa...

Hallå där, vilken trevlig blogg jag slank in hos:)
Så mycket fint, sött och vackert du visar från ert bedårande hem!
Ha en toppenvecka kramar Anna

Jeanette sa...

Där var den, sista tunikan som du inte hade packat upp. Jätte fin!

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Katswiri!
Gud, vad du är snäll som säger så fina ord om bloggen, jag blir helt generad!
Tack snälla!
Må så gott!
Kram!

Sollenkrokaby!
Ja, småflickor passar ju i allting, de!
Mycket lättare att kamma också om det är kortare...
Kram!

Therese!
Vad skönt att du mår bättre!
Lilla Essingen är såå fint!
Förstår att ni trivs väldigt bra där!
Kram!

Nina!
Det blev som sagt inget våffelätande, men jag fick ju gå på restaurang istället!!*glad*
Du är så välkommen på en kopp choklad!
Ja, försök få in kaminen till nästa vinter för det är så härligt om man är frusen av sig.
Kram!

Hemma hos Razzel!
Ja, visst blir man glad av starka färger!
Man behöver ju lite färg ibland...
Kram!

Nadja!
Här är det lite sjukstuga, så vi är mest inne.
Men stackare som inte kom till jobbet, eller ska jag säga grattis...?
Må så gott!
Kram!

Hagens vita vardag Anna!
Tack snälla för dina fina ord om bloggen!
Jag blir verkligen glad, ska du veta!
Ha en toppenvecka du med!
Kram!

Jeanette!
Kul att du gillade tunikan!
Kram!