måndag 22 februari 2010

Äppelblomskrans...

Bild lånad från nätet.

Hej!

Här blev dagen inte riktigt som vi tänkt oss.
Lilla M, vaknade tokförkyld om lilla näsan, så att den och ögonen bara rann.
Vi fick då tänka om ang. våra vänners besök från Norge.

Jag och Lilla E åkte till stan istället, där de hade lånat en lägenhet.
Pappa fick vara hemma med Lilla M och hennes lilla näsa... ;-)
Vi fikade och därefter gick min kära vän Anki och jag ut och åt på restaurang.

Härligt med lite tid, på tu man hand.
Det är otroligt vad man uppskattar, att få prata en mening klart, numera.
När man träffar en vän tillsammans med barnen, är det ju inte ovanligt,
att man påbörjar meningen på förmiddagen,
för att sedan avsluta den, innan man skiljs på eftermiddagen...

Känns det igen?!

Ganska komiskt, om man tänker efter... *skratt*
Det gäller att huvudet är med, för att minnas vad man försökte säga,
flera timmar tidigare.

Nåväl, jag fick några underbara tavlor med mig hem,
som hon har målat.
Jag visar dem en annan dag för er.
De är såå fina!

Denna bild med den underbara äppelblomskransen, är jag så förtjust i!
Jag skulle ge nästan vad som helst, för att ha en sådan här hemma nu!
När äppelträden och körsbärsträden står i blom,
blir jag så lycklig...

Jag ska göra mig en sådan krans och hänga över ett bord här hemma,
så fort detta blir möjligt.
Det lovar jag, att jag ska unna mig själv...

♥♥♥
"Om man vill bli smal jättefort,
kan man bara gå till doktorn och bli dammsugen."
Pojke 6 år
♥♥♥

Vi ses imorgon!
Kram
Fröken Vit

14 kommentarer:

Miss Goldie sa...

Wow, vilken maffig krans! Somrig och fin!

Hanna sa...

Lovely!! Då vet jag vad jag ska byta ut inredet i min nuvarande krans till :-D frågan är hur länge den kan hålla?? Har du några idéer?

Emma sa...

**Tusen tack för din fina kommentar, ha det gott i snön, kramen/emma**

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej!

Miss Goldie!
Ja, visst är det helt underbar!
Man längtar...
Kram!

Hanna!
Jag har ingen aning om hur länge den håller, men skulle inte bli förvånad om den slokar ganska så snart...:-(
Kram!

Emma!
Det var så lite!
Må så gott själv i vintervädret!
Kram!

Unknown sa...

Hej lilla söta vännen min♥!
Ååå vilken vacker krans du visar här! Härligt härligt! Jag lääängtar såå til våren nu!
Tänkte att jag skulle ringa å tacka för en jättemysig dag i går, men min telefon har lagt av! Så jag får istället skriva några ord här inne på din vackra blogg♥
Det var så himla kul att ses igen, å att få lite tid på tu man hand också, fantastiskt! E har blivit så stor, en så vacker princessa♥
T och I sa att dom ville träffa E igen i dag tjihii, gulliga♥
Jag ringer när jag är hemma igen!
Hoppas lillan är bättre nu -
♥kryapåsigkramar♥

Goa varma kramar från din vän Anki

Noamaja sa...

Så underbar bild! Härligt med en väninnedag;-) Bra för "batterierna";-)

Krya på lillas näsa;-)

Kram,
A

Min plats i solen sa...

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Men vad bra att det blev en härlig dag iallafall. Sådana dagar behövs! :)

Jag förstår att du är förtjust i bilden med kransen för den andas verkligen sommar, ljus och glädje. :) En bild att bli glad av och som ger en hopp om kommande sommar nu mitt i allt vintekaos.

Kram Lotta

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej!

Ankivännen min!
Ja, visst var det härligt att ses igår!
Roligt också att vi fick äta i lugn och ro.
Visade farmor idag, som också är konstnär på fritiden, dina tavlor och hon tyckte mycket om dem!!
Du är så duktig!!!
Ja, visst är det otroligt vad stora barna är nu...
De är så söta allihopa och de hade ju så mysigt tillsammans.

Kör försiktigt imorgon nu, vännen, i snökaoset!
Krama dina gulliga pojkar från mig (mest barna då förstås *skratt*)
Matilda är fortfarande tokförkyld men ändå pigg och gosig. :-)
Vi hörs snart!
Stor kramis!

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej!

Noamaja!

Visst är bilden helt fantastiskt vacker!
Ja, en väninnedag gör att man känner sig starkare!
Lilla M tackar för "kryapålillanäsan-hälsningen"!:-)
Kram!

Min plats i solen Lotta!
Måste börja med att tacka för ditt otroligt gulliga mail!
Jag har bara inte hunnit svara än på det, men det kommer!!
Det blir ju inte alltid som man tänkt sig, speciellt inte när man har småpluttar runt sig...
Men det gör ju inget.
Ja, visst behöver man lite sommarglädje mitt upp i allt det kalla!
Sommaren kommer, frågan är bara näääär...:-)
Kram!

ღ MolnTuss ღ sa...

Åhhh vilken underbar Krans och bild..! Ja nu vill vi ha vår & sommar i massor :-)

Ha en trevlig kväll

Kram Emma

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Jättefin krans och jag känner igen mig i alla ord du skriver. Ibland är det så skönt att få lite egentid i vuxenvärlden...
Hoppas sjuklingen mår bättre!
Kram

Fru Radich sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, så nydelig blogg du har, riktig vakker. Jeg er helt ny blogger og kan ikke allverden enda men jeg legger meg til hos deg som følges venn, besøk me3g gjerne. Ha en super kveld.

Mitt skabbiga chica hus sa...

Åh tänk när det börjar bli vår när man kan gå ut i trädgården och plocka syrener och äppelblom. Jag har en vit ljuskrona till matbordet som jag varierar efter årstid, granris till jul, vårblommor till vårmiddagar och vackra höstlöv till hösten.

Underbar trädkoja du visar. Till våren blir det platsbyggd lekstuga här hos oss som liknar vårt hus...ska bli skoj att få inreda sen.

kram!
Mia

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej!

Katswiri Emma!
Ja, kransen går inte av för hackor, den!
Ha en trevlig kväll du med!
Kram!

MariaW!
Vad roligt att du känner igen dig i detta, för det blir ju nästan komiskt ibland när man träffas med barn...
Inte mycket vettigt blir sagt.

Nja, hon mår inte så mkt bättre, hostar en del på natten, stackars liten.
Tack för omtanken.
Kram!

Fru Radich!
Välkommen hit!
Vad roligt att du vill följa mig! *glad*
Kul att du också är ny i bloggvärlden. Det är väldigt härligt att blogga.
Tusen tack för vackra ord om bloggen!
Det värmer mitt hjärta, må du tro!
Kram!

My shabby chic house Mia!
Ja, tänk när man kan gå omkring i trädgården...
Känns som ljusår tills dess just nu...
Det låter härligt med din ljuskrona!
Vad roligt för barnen att ni ska bygga en lekstuga!
Kram!