tisdag 9 februari 2010

Fröken Shopping...

Hej!

Utsvultna Fröken Shopping,
tog bilen när kärestan kom hem från jobbet ikväll
och åkte direkt till Forum Nacka.

Helt livsfarligt,
att släppa ut en, som varit inne med sjuka barn, i tio dagar.

Som tur var, (tyckte min käresta)
hade jag ju ont om tid som vanligt.
Men skam den som ger sig...

Shoppinghornen växte i pannan, ögonen blev återigen
stora som tefat och in, jag rusade...

Forum Nacka, är ett av Sveriges största shoppingcentrum.
150 butiker, 20 restauranger och caféer
och ca fem miljoner besökare varje år.

Upplevelserna börjar redan när man parkerar bilen.
I bilentrén är alla golv och väggar vita.
Bara en sådan sak. ;-)
Det är 5 meter i takhöjd, det spelas loungemusik
och det finns en biltvätt.

De åtta loungerna med designmöbler
och heltäckningsmattor skapar värme
och ska få besökaren att känna sig som hemma.
Väljer man att avsluta dagen med en bit mat
och ett glas vin, kan man som en extra service,
få bilen hemkörd.

Till och med toaletterna är en upplevelse.
De är bemannade
(dock inte inne på själva toan, tack och lov)
*skratt*
och alla besökare får möjlighet
att testa olika tvålar, handlotion och parfymer.

Inget är lämnat åt slumpen.
Det osar lyx, flärd och elegans.
Väl värt ett besök om ni är i Stockholm.
Men dock inte ur ekonomisk synvinkel, försvarbart ;-)

Berättar en annan dag vad jag köpte,
för nu blev det på tok för mycket text som vanligt... ;-)

En fråga bara!

Vi firar 7-årig förlovningsdag imorgon.
Vad köper man till honom?
Jag hittade verkligen inte något
till honom ikväll.
(läs, blev bortglömt i provrummet) ;-)
Så tips emottages med tacksamhet.

♥♥♥
"Jag tror världen slutar i Nacka.
För där finns inte så mycket att göra,
bara ett par gungor."
Pojke 8 år
♥♥♥

Vi ses imorgon!
Kram
Fröken Vit

17 kommentarer:

Therese Sagstedt sa...

Där skulle jag gärna spendera ett par timmar, men får nöja mig med en tripp till örebro i helgen, kul att se något annat än Karlstad hoppas att de har lite annat än här.
Hoppas att du kommer på något till din man, svårt ibland oftast har man ju det mesta. Kram//Therese

Anonym sa...

Vad fräscht Forum Nacka har blivit, så såg det då inte ut när jag bodde i Sthlm. ;)

Hannekie(Sisterly) sa...

wow. what a beautiful shoppingmall. wish i could shop there one day
hugs hannie

Miss Goldie sa...

Åååh, nu blev jag Stokcholms-shopping-sugen! Vi bodde där en sommar för flera år sen och jag älskar utbudet där! Vilken underbar galleria det verkar vara, LYXIGT! Har inte varit dit själv, men i vår tror jag nog att det blir en shoppingresa till Sthlm alldeles på egen hand utan man och barn!

Scharlotte sa...

Gillar han dofta gott grejer?:)
Jag brukar ALDRIG vara så framfusig som jag var i kön i affären för en tid sen.....Då var det en kille som doftade sååååå gott så jag var tvungen att knacka honom på axeln och säga:-Ursäkta...men du doftar sååååå gott! Vad är det? (Kom genast på att det kändes som en dålig raggning och blev röd som en tomat) Han kom inte ihåg vad den hette. Men flaskan såg ut som en "guldtacka" sa han.
Mitt lilla tips.....;)

Kram

Flisbäck sa...

Wiie va roligt o shoppa. 7 år fira jag o min man oxå för några månader sedan. Jag köpte en bok som heter en kärlekförklaring. Den e såå mysig o personlig, där man själv skriver i o klistrar i foton. Googla :-) Kram

Noga Utvalt sa...

Hej!!
ja visst är det härligt att strosa runt i nacka Forum! Nu var det ett tag sen jag var där då det har blivit Sickla för oss de senaste gångerna. men jag ska nog ta mig en sväng dit snart!

hahaha känner igen det där med att ha varit hemma med sjuka barn en längre tid och sedan "släppas ut", vilken frihet! *skratt* Då går man loss på allt nästan! Ser fram emot att få se vad du hittade på shoppingturen!

ha en bra dag!
Kram Nadja

Elsa och Helena sa...

Låter som ett eldorado för oss shoppinglystna! Kanske man får planera en utflykt dit någon gång:)

Presenttips, oj så svårt...en klocka kanske!
Kram Helena

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej allihopa!

Therése!
Jag skulle mer än gärna åka till Örebro eller Karlstad för shopping!:-)
För det är ju alltid mycket roligare med något nytt ställe!
Ja, det är ju just det, att han har ju allt...
Men vi får se vad det blir...

Pethra!
Ja, Forum har blivit väldigt mycket bättre och det är ju himla roligt!

Hannie!
Yes, it´s a beautiful shoppingmall with exclusive shops and also cheaper stores.

Miss Goldie!
Ja, de har verkligen fått till det bra i Forum.
Kom till Stockholm på shoppingresa du, så kan vi shoppa loss ordentligt...hi,hi.

Scharlotte!
Ha,ha,ha! Vad du är rolig!
Jag skulle ha gjort precis likadant, men jag hade nog inte haft en tanke på att han kanske uppfattade det som raggning...
Men det är ju så sant, liknar verkligen en raggningsreplik...hi,hi
Tack för tipset, ska kollas upp idag...:-)

Fliesbäck!
Ja, shoppa är kul,he,he...
Vilket bra tips med boken.
Tack snälla du för det!
Grattis till er 7 åriga förlovning!

Skrållungar och skärgårdsliv Nadja!
Ja, Sickla är ju också ett bra centrum med många härliga butiker!
Det är en sådan frihetskänsla, när man efter flera dagars dålig nattsömn och bärandet på otröstlig liten vän, får bege sig ut i shoppingdjungeln ett tag...
Härligt!
Vad roligt att du vill se vad jag hittade!

Shoppingkramar till Er alla från Fröken Vit!

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej Elsa och Helena!

Du ska absolut ta en shoppingutflykt dit någon gång!
Tack för tipset om klockan!
Men nu har han ju redan en, så om jag ska bräcka den, blir jag nog helt ruinerad, hi,hi.

Kram!

Anonym sa...

Forum Nacka skal jeg prøve å huske! Høres ut som et super duper kjøpesenter! Lykke til med å finne ut av gave, jeg har ingen tips å gi. Tillykke med 7 års forlovingsdag!

Klem Kristine

Anonym sa...

Hej!
Vad sugen jag blev på att åka till Nacka!

Kanske doftade killen "1 million, after shave". Tror den ser ut som en guldtacka. Lycka till! Mvh Annika

Gårdsromantik sa...

Ojojoj så shoppingsugen jag blev.

Jag brukar hinna fara ut till vårt köpcentrum och rusa runt på Jysk och rusta - innan de kör ut mig :-)

Kram Maud

Scharlotte sa...

Annika har nog rätt! Denna måste det vara:)
"Den omåttligt populära Paco Rabanne 1 Million i 50 ml sprayflaska som är formad som en guldtacka. Doften är kryddig med inslag av grapefrukt, mandarin och pepparmint. Basnoterna inkluderar bl.a. läder, trä och amber. En mycket lyxig doft som signalerar rikedom, makt och en spännande livsstil.Mycket fräsch och ungdomlig doft som är en av Europas mest eftertraktade dofter just nu!"

Inte konstigt att jag föll som en fura haha;)
Grattis till den 7-åriga förlovningsdagen skulle jag ju naturligtvis ha sagt tidigare Fröken Vit!

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Vilken resa! Och jag har skrattat gott åt ditt besök. Hornen och tefaten gäller för de flesta av oss tror jag och männen ser detta på långt håll. Skratt. Jag får även nervösa tappanden av fingertopparna mot handflatan och då suckar han....haha. Vet du vad jag tänkte....? Nacka Forum Galleri hade nog blivit överlyckliga och skulle känna sig väldigt priviligerade över hur välskrivet och detaljerat din beskrivning var. Du kanske har en dold talang. Det är klart att du är duktig på att skriva, det e inte det jag menar, utan just på detta sättet.
Kram, Nina

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå...Tack snälla för fin vinst. Den kom igår. Blir så fin till mina bruna stövlar. Har aldrig varit i detta shoppingcentrum men ser fint ut. Förlovningsdag ja, hm vad sjutton köper man? Inga förslag, sorry...

Kram Anne

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej!
Kristine!
Ja, Nacka Forum är ett väldigt bra köpcentrum!
Både billiga och dyra affärer finns.
Tack snälla för lyckönskningen!

Annika!
Ja, du får ta en sväng dit snart, hi,hi.
Det var 1 millionparfymen hon menade!
Tack för tipset!

Gårdsromantik Maud!
Ja, visst blir man shoppingsugen!
Jag känner igen det där med att de nästan slänger ut en...hi,hi.

Scharlotte!
Nej, inte så konstigt alls att du föll för den doftar väldigt gott!
Tack för lyckönskningen!

Ninas Lantliga med pamp!
Tack snälla du, för den gulliga komplimangen om mitt skrivande!*glad*

Stjärnor och champagne Anne!
Vad roligt att klänningen kom fram och att du gillade den!
Mycket roligt!

Kram till Er allihopa!!