lördag 20 februari 2010

Hus&Hem Reportage del 2...

Hej!

Här har vi inte varit utanför dörren på hela dagen idag.
Förutom min bättre hälft då förstås, som skottat så duktigt.
Skönt att bara kunna slappa, utan dåligt samvete en hel dag.
Man undrar ju om vi är på väg mot en ny istid...

Här kommer då fortsättningen på tidningsreportaget,
om vår lekstuga i Hus & Hem.

Fick en Award för en tid sedan, av gulliga Nina som har bloggen

Så här kommer ytterligare lite fakta om mig,
för man ska ju berätta 7 saker om sig själv,
länka till personen man fick Awarden ifrån
och skicka den vidare till 7 andra.

♥Om Mig♥

♥Jag bodde i tonåren ett år i Frankrike
och talade då flytande franska.
Nu har jag glömt hälften...

♥Jag älskar att hålla tal och brukar hjälpa folk att skriva tal.
Har en hel pärm full med skrivna bröllopstal och födelsedagstal,
som jag antingen har skrivit till mina nära och kära,
eller fått i uppdrag av folk, att skriva åt dem.

♥Jag har en dröm om att bli författare.
Min kära mamma tycker, att jag skulle ge mig på, att skriva barnböcker.
Men det finns ju en uppsjö utav barnboksförfattare, så det kan nog bli rätt svårt...
Fast det är ju klart, Astrid Lindgren lever ju inte längre... ;-)

♥Jag kan inte dyka från kanten på en bassäng el. brygga.
Men, bara för att råda bot på min vattenrädsla,
köpte jag dykutrustning och tog dykcert i Thailand.
Dyker dock inte längre, men det är en annan historia...

♥Jag är väldigt flygrädd.
Jag har dock rest mycket i min dar.
Men varje gång jag står på Arlanda, ångrar jag mig bittert,
att jag promt ville resa iväg...

♥Jag är en ganska tuff tjej, som är rädd för nästan allting... ;-)

♥Jag älskar bilar
och köpte en sprillans ny, svart cab för några år sedan,
som jag sedan gömde i ett halvår för mina föräldrar,
iom att jag inte hade sålt den gamla. ;-)
Idag kör jag dock Volvo V70.
Det finns så många där ute som förtjänar en Award
så jag skickar faktiskt detta vidare till
alla Er goa tjejer, som kommenterar i min blogg!

♥♥♥
"Mormor lever på övertid,
men hon får inte något extra betalt för det."
Flicka 7 år
♥♥♥

Vi ses imorgon!
Kram
Fröken Vit

9 kommentarer:

ღ MolnTuss ღ sa...

God Morgon Vännen min !

Underbara bilder :-)
Och Tack snälla för din fina kommentar i min blogg ♥

Ha en fin dag

Kram Emma

Rosemary and thyme sa...

Nydelige bilder !
Kjekt å bli bedre "kjent" med deg. Grattis med award!
Ha en fin søndag i kulden!
Klem Tove

Marianne sa...

Thank you for visiting my blog! And for your lovely compliments. It is nice to meet you, you have a lovely blog too!

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej!

Katswirí Emma!
Tack snälla du! :-)
Vad roligt att du tycker om bilderna!
Ha en underbar dag!
Kram!

Rosemary and Thyme Tove!
Tack snälla du för hälsningen och kul att du gillade lekstugan!
Kram och ha en härlig dag!

Marianne!
Thank you very much!
I am so glad that you vistited me here.
Wecome back again!
Hugs!

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

"visited", I mean... ;-)

Unknown sa...

Det kommer jag ihåg det reportaget, Ja de måste vara glada dina barn som har den fina kojan. Är du inte rädd att de ska ramla ner?
Har även jag fått en award som jag måste ta tag i. Kul att få veta lite mer om dig.
kram Anna

Sjabbig men chic sa...

Vilket jättefint och jättehärligt reportage!!
Och du jag är också väldigt flygrädd. Finns piller för det vet du;)

Kram Lisa

Me and my Home sa...

Hej!
Vilken härlig blogg och vilket fantastiskt fint hus! återkommer

//Linda

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Vita verandan Anna!
Vad roligt att du minns tidningsreportaget!
Jo, jag är rädd att min stora tjej ska ramla ner när hon klättrar upp på repstegen och ska kravla sig upp genom hålet, i verandagolvet...
Då står jag bakom och puttar i ändan på henne...hi,hi.
Vår lilla tjej på två år får inte vara där uppe själv ännu.
Kram!

Sjabbig men chic Lisa!
Jag blir jätteglad att du gillar reportaget och bilderna!
Jag tycker också att dessa bilder är så bra.
Skönt att höra att det finns piller mot flygrädsla, men blir man inte lite groggy av sådana piller...
Jag är ju en sådan person som vill ha stenkoll på läget hela tiden...hi,hi.
Kram!

Me and my home Linda!
Tusen tack för snälla ord om hus och blogg!*glad*
Kram!