måndag 8 februari 2010

Zink...

Hej!
♥♥♥Tack snälla Ni♥♥♥
som tittar in till mig!
Vad vore bloggen utan Er!??

Jag svarar Er alla i kommentarsfältet.
För att jag inte ska missa någon kommentar,
skriv alltid vad du har på hjärtat, i mitt senaste inlägg.

Åhh, om ni visste vilka spännande saker jag har på gång...
Men jag kan för allt i världen inte säga något nu,
för jag vet inte om det kommer att bli verklighet
eller bara stanna på drömstadiet ännu.
Men goda chanser finns, att det blir verklighet.

Jag skulle såå gärna vilja berätta...
Men nej, nu får jag vara tyst.
Jag brukar faktiskt vara bra på att behålla hemligheter.
Och så får det nu förbli.
Ett tag till ialla fall...

Jag är iaf inte gravid. ;-)

Men nu till något som verkligen inte är hemligt.
Åtminstone inte allt.
Jag skrev ju förut att jag skulle visa er vad jag köpte
på Antikmässan förra helgen.

Dessa fyra zinkhinkar blev det.
Om ni tittar riktigt noga så ser ni att det är "Tre kronor" på hinkarna.
Jag har fått för mig, att de blir otroligt söta att ha på trappan
upp till glasverandan, med blommor i.

Vad kan man mer använda dem till, ni som är experter?

En söt barnplättlagg, en barnstekpanna
och en gammal sockerkaksform blev det också.

Med hänsyn till min kärestas väl och ve,
berättar jag inte vad jag gav för dessa saker...*skratt*

Ni kan väl gissa vad jag gav för hinkarna istället!?

Vore kul om ni prickade rätt!
Glöm då inte bort, att jag INTE befann mig på en Loppis...
♥♥♥
"Det är inte så bra för gravida kvinnor
att ha ägglikör i urinen."
Flicka 9 år
♥♥♥
Vi ses imorgon!
Kram
Fröken Vit

17 kommentarer:

MAMMAFIA sa...

Så fin blogg du har=) och så söta citat i slutet av varje inlägg! Man vill bara läsa mer och se mer av dina inredningsköp och tips!

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej Fia!

Tack snälla du, för dina gulliga ord om bloggen!
Vad roligt att du gillar att läsa barncitaten. De är ju både söta och skrattfrämjande ibland.

Åhh, vad jag blir glad när du skriver att du vill läsa mer av det jag skriver!!
Du ska veta, att varje gång jag postat iväg ett inlägg så tänker jag att jag har skrivit på tok för långt.
För jag vet ju hur stressade alla är, men jag tycker ju det är såå roligt att skriva.
Så jag får verkligen skärpa mig och korta ner.

Så än en gång, tack, det värmde verkligen!

Kram!

Therese Sagstedt sa...

Jätte fint med så många zinkhinkar tillsammans, desto fler desto bättre :D
Önskar dig en bra dag Kram//Therese

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Jättefina zinkhinkar! Ibland är prislappen inte det viktigaste... Olivträd i zinkhink är underbart fint, men man kan även ha presentpappar i rullar i så får man en översyn av papprena man har... Till jul kan barnen få en julgran i mindre modell...
Ha en bra dag!
Kram
Maria

Hannekie(Sisterly) sa...

really love this zink buckets. looks great with the lovely mice
hugs hannie

Anette sa...

Älskar ZINK !!!!

Underbar blogg du har.
Ha en fin dag

kramar @nette

ps du gav kanske 500 för alla 3...

Cathrin sa...

Härliga zinkhinkar du införskaffat! Jag har precis som jag nu ser att Maria har, pappersrullar i min älskade gamla mjölkhink. (Min kostade 125 i antikladan jag frekventerar, men hade varit dyrare med orginaletiketten intakt.) Tapetrullar är det just nu i blått och vitt. Praktiskt och fint samtidigt. Men funderar om den inte skall få en stor mårbacka till våren. Men då måste den upp från golvet, har en son som älskar att gräva i krukor...

Tror i alla fall att det blir väldigt fint med flera hinkar på din veranda till våren!

Ha en fin tisdag!
Kram
Cathrin

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Therése!
Ja, visst är det härligt med så mycket zink tillsammans.
Det är en så härlig färg på zink.
Ha en underbar dag du med!

Maria!
Åh, vilka bra idéer du har!
Ibland låser det sig i huvudet på inredningsfronten, så tips är ju guld värt.:-)
Tack snälla du!
Ha en härlig dag du med!

Hannie!
Thank you so much for your comment!
I also think that it was cute with the mice in the bucket!:-)
Hugs!

Lilla blå Anette!
Tack snälla du för dina gulliga ord om bloggen!!:-)
Jag älskar ju också zink!
Bra gissning, men de var ännu dyrare, tyvärr.
Berättar senare...hi,hi.

Cathrin!
Tack snälla, för gulliga ord och för tipset ang. hinkarna!
Jag tror att det kan bli hur fint som helst med en stor mårbacka i.
Dock har jag också en, som gillar att gräva med pillriga små fingrar...
Får se hur man löser det...

Kram till er alla zinkälskande töser!

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Jag tror att du fick ge 1000:- för alla, eller?? Snyggt är det, jag har också ett par som ska ut till våren...när den nu kommer...vräker ner snö idag :-(

Ha en trevlig tisdag!
//L

Johi sa...

Så fint med zink! Jag har en hög ganska så smal zinkhink där jag förvarar alla rullar med presentpapper. Såg att du redan fått tips om det och det är verkligen super. Jag har din blogg på min lista över måste-läsa-varje-dag! Kram

Sköna o Gröna Ting sa...

Upps.., så mycket zink du har fått tag på!!!!
Det är minsann ett tacksamt material som kan stå ute året runt utan att ta skada.

I min ena hink hade jag avklippta ljusgula ringblommor som fick simma runt så vackert i vatten.
Men jag har oxå haft vita mårbackor.., minst lika fint!

Hmm.., priset kan ju verkligen variera men jag skulle väl tippa på 700-800 för allihopa eftersom du köpt dom på en antikmässa.

Ha en bra dag
Kram
Marianne

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej!

Skafferi med sjöutsikt!
Jag berättar senare vad jag fick ge.
Kul om fler gissar.;-)
Härligt att ha något gott att vänta på att få sätta ut i vårsolen...
Men våren verkar ju dröja som sagt.
Ha en härlig tisdag du med!

Johi drömmar om vanilj!
Vad roligt att få höra era tips ang. användningsområden!
Vad bra med en smal hink för rullarna!

Gud, vad du är gullig som har lagt mig som måste-läsa-bloggen-varje dag!
Jag blir verkligen smickrad och väldigt glad!
Tack snälla du!

Sköna och gröna ting Marianne!
Ja, visst är det ett bra material!
Vad vackert det låter med ringblommorna.
Mårbackan är nog ett väldigt säkert kort!
Jag berättar senare om vad jag gav...:-)

Ha en underbar dag du med!

Kram till er allihopa!!

Stjärnor & Champagne sa...

Hahaha hm inte gravid!!! Vad kan det då vara? Nu blir jag så nyfiken.Men antart att jag får fortsätta att vara det ett tag hihi. Gillar ditt sätt att skriva, man skrattar till här och där det gillar jag. Kul att läsa lite om dig, det är bra med dom där awardsen. Släpvagn? Skall du ha den själv hahaha...Vitt är inte ute, fniss men gärna tillsätta lite färger. Det gör inget att du inte har hunnit att skicka, den som vänta på något gott.....

Kram Anne

Inspiration i vitt sa...

Hej fröken vit. vilka vackra saker du har samlat ihop på samma ställe det kommer att bli hur fint som helst att ha ute till sommaren, jag älskar zink, speciellt om det är gammalt.
har ingen aning vad du gett för dina saker men de kanske var lite dyra med tanke på vart du köp dom, zinkhinkar brukar kanske inte kosta så mycket på loppis.
Kram på dig/Ingela.

Fredrika sa...

Hejsan, svejsan, zinkhinkar kan man ju aldrig få för många av! Fyndade en på loppis på Öland i somras! /Fredrika

Stina sa...

Hej gumman!

Jag hinner inte med FL, och jag ska låsa min blogg. Men jag såg att du skrev att du kunda ta över tråden på FL. Vad glad jag blev. Tack söta!
Jag klampar väl in dit en vacker dag igen. Kram Stina

Noamaja sa...

Härliga zinkhinkar, hmm, med tre kronor och allt... säkert 800 kr har du gett för dem?;-) Plättlaggen är ursöt, har en jag också men vågar inte ha den framme till tjejerna för då slår de väl ihjäl varandra rätt vad det är, haha, Nej, de älskar verkligen varann men ibland kan det hetta till och då vill jag inte att en plättlagg skall vara närmast till hands *fniss*

Tack snälla för din kommentar och feedback! Jag tänker lite som du. Kanske en Toile på kortväggarna där sängarna skall stå... Vore så roligt att våga lite;-)

Ha det fint!
Kram,
A