torsdag 18 februari 2010

Systrar på vift...

Hej!
Vad roligt att så många tycker att några av mina favoritmärken
skulle passa bra även i era badrumsskåp... ;-)

Kunde inte låta bli att visa denna bild på
"Systrar på vift".

Bilden är tagen utanför vårt sommarhus, i Byxelkrok på norra Öland.
Tycker så mycket om denna bild.
Den är både rolig och härlig.
Systrarna går med såå bestämda steg på den krokiga kustvägen
och är fortfarande bara minimänniskor.

Hoppas att de ska klara sig bra i livet, mina små sötisar.
Om några år är de ju på vift på riktigt och ska klara sig på egen hand.
Hur ska "mamma" klara av att skydda dem mot alla faror,
som lurar utmed livets krokiga väg...

De är inte bara på väg mot Byxelkrok, utan även mot vuxenlivet.
Det går ju inte att skydda dem mot allt, det vet man ju.
Det gäller bara att finnas där, om de behöver en.

Känner nu att jag nog helst av allt, skulle vilja att de alltid var små.
Så att jag alltid kan skydda dem, under mina stora mammavingar.

Ingen period i livet, lever man lika intensivt, som när man har småbarn.
Du känner verkligen livet i dig, varje dag.
Man får inte glömma bort hur häftigt det faktiskt är.
Att känna livet i sig, som Madicken säger.

Jag tror att man kommer att tänka tillbaka på dessa intensiva år
och minnas dem med en glädjetår i ögat.
Trots för lite sömn, matfläckar på kläderna,
osminkat ansikte och med håret i tofs.

Det kanske blir dessa år, som i slutändan gav mest,
vår vandring utmed livets krokiga väg,
när vi tänker tillbaka på våra liv på ålderns höst.

♥♥♥
"Min lillasyster är alltid full av banan."
Flicka 5 år
♥♥♥

Vi ses imorgon!
Kram
Fröken Vit

15 kommentarer:

Noamaja sa...

Åh så härligt! Systrarna:-* Tänk vad de betyder för varandra, jag blir helt tårögd var och varannan dag här över mina små flickor som bara betyder sååå mycket för varann!

Suckar också över barmarken, det blå havet, himmlen och att kunna gå ut i de kläder man har på sig!!!

Tack för hopp om sommaren;-)

Kram,
A

M sa...

Så skjønne de er...."full av banan" hihihi!!
Ha en fin dag!
klem,M

Miss Goldie sa...

Väldigt bra skrivet! Precis så känner jag också, vill skydda min lilla tjej mot alla faror som lurar i världen! Men HUR ska man kunna det?

Noga Utvalt sa...

Hej!
Det du skriver går rakt in i hjärtat! Jag som då befinner mig mitt i småbarnskaoset tar verkligen till mig av detta!!! Det är som du säger, man ska passa på att njuta av barnen nu när man vet vart man har dem och man ständigt kan försvara dem mot allt ont!
Tiden går alldeles för fort så visst är det så!

Ikväll ska jag mysa lite extra ( om det går *skratt*) med min lilla skrålla där hemma och klappa på magen extra mycket!

Ha en fin helg och njut av fredagen!
Kram Nadja

Anonym sa...

Vilken härlig bild.

Ha en skön helg
Kram Louise

Huset vid ån sa...

Vilken underbar bild du bjuder på....Och vilken fin o hemtrevlig blogg du har! Nu blir jag jättenyfiken på allt fint, så nu måste jag kika mer....Önskar dig en riktigt Trevlig Helg! Fredagskramar Therese

Jeanette Hansson sa...

Blir gråtfärdig. Varför blir du inte författare, jag som aldrig läser böcker skulle läsa utan paus.
Jätte fint skrivet och helt underbar bild, just att barnen skuttar iväg mot sin resa genom livet och mamma tar bilden som ser sina barn bara växa och försvinna bort. Magiskt!

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Instämmer fullt med vad tidigare kommentatorer sagt; Otroligt bra skrivet! Att vara mamma betyder så oerhört mycket...
Även fin bild!
Stor kram och trevlig helg!
Kram
Maria

Lilla gårdshuset sa...

Härlig bild och en fin blogg. Ganska ny i bloggvärlden eller?. Det är jag iaf. Startade min blogg den 14/1-10. Gillar det skarpt, blogglivet. Nästan som ett beroende;).

Kramis/Heléne

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Vad fantastiskt fint du skriver. Du målar verkligen upp bilder för en. Fortsätt med det snälla du :)
Tack, Nina

Lauras gård sa...

Vilken somrig och fin bild! Låter underbart med Öland. Det var evigheter sedan jag var där. Jag vill dit och besöka krukmakeriet Paradisverkstan. Den ska ligga en bit söder om Ölandsbron. Har du varit där? Kram Stina

Bella sa...

Vilken härlig bild och tänkvärda tankar om livet, hittade till din blogg och fastande och har suttit o läst runt här och kommer absolut tillbaka :)

Hoppas du får en trevlig helg!

Bella

Min plats i solen sa...

Jag hittade precis hit via en länk på en annan websida och vilken underbar blogg du har. Här kommer jag återkomma - ofta. Tack för all inspiration! Trevlig helg! Kram Lotta (en annan hemmamamma)

DRÖMHUSET sa...

Vilken underbar bild!!!

Kram Sofie

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Noamaja!
Ja,visst är det härligt att se samspelet mellan syskonen!
Ja, vem längtar inte efter att få se lite grönt gräs...
Kram!

M!
Ja, barns kommentarer är ju bara för söta ibland!
Kram!

Miss Goldie!
Tack snälla du för komplimangen om texten!
Ja, hur ska man göra för att skydda dem mot allt ont i världen...
Kram!

Skrållungar Nadja!
Härligt att du tar till dig vad jag skriver.
Det gäller att stanna upp ibland och känna att man lever här och nu.
Ja, passa på och mys extra mycket med henne!
När syskonet kommer blir det mindre tid för ensammys med storasyster!
Kram!

Louise!
Visst är det en härlig bild!
Kram!

Huset vid ån Therese!
Tack snälla du för snälla ord om bild och blogg!
Det värmer!
Kram!

Jeanette Hansson!
Nu blir jag också gråtfärdig , när du säger att du blir gråtfärdig, av mina ord.
Tack snälla, det var nog en av de finaste komplimangerna jag har fått!
Jag har en dröm om att bli författare ska du veta.
Men det har inte blivit av att försöka än.
Vad roligt också att du nämner parallellen med bilden och vägen mot vuxenlivet.
Jag tycker verkligen bilden talar för sig själv.
Kram och tack än en gång!

Maria!
Tack snälla du för komplimangen om min text.
Jag blir verkligen rörd av era ord!
Ja, att vara mamma är ju det bästa som finns!
Kram!

Lilla gårdshuset Helene!
Tack snälla du!
Jag är ny i bloggvärlden, började blogga den 1 januari i år och jag har också fastnat rejält, hi,hi.!
Kram!

Ninas Lantliga!
Jag blir otroligt rörd av dina ord, ska du veta!
Inte visste jag att jag kunde beröra med vad jag skriver på detta viset.
Det känns otroligt härligt, verkligen!
Jag ska försöka fortsätta i samma anda, Nina!
Kram!

Lauras gård Stina!
Tack så mycket!
Visst är det härligt med Öland!
Jag skulle också vilja till Pardadisverkstan, har aldrig varit där.
Kram!

Bella!
Vad roligt att du fastnade här ett tag!
Välkommen tillbaka hit en annan dag!
Vad glad jag blir även för dina ord om min blogg och bild!
Kram!

Min plats i solen Lotta!
Vad roligt att du tycker att bloggen är fin.
Du är såå välkommen tillbaka, ska du veta!
Härligt med en till hemmamamma!
Kram!

Sofie!
Tack snälla du!
Kram!