onsdag 24 februari 2010

Sveriges nu dyraste villa...

Älskling, förstår du varför alla stirrar så, när de går förbi...?
Honey, i vilket av våra fyra garage ställde du in min Jagga?
Honey, jag vill inte att du smular med löjromstoasten i soffan, sådär...
Älskling, kan du komma och fylla på mitt glas igen? Jag är i spa avdelningen...
Darling, glömde att köpa kaviar idag med, så det får bli hummer idag också, tyvärr.Älskling, jag åker och tränar..Nej, jag menar, går upp på övervåningen...
Älskling, i vilken av hyllorna la du årgångsvinet från -58?

Hej!

Jag lovade att mina små prinsessor skulle få vara modeller idag.
Det fick de också, men fotona blev så suddiga, för skrållungarna hade så
mycket sprall i bena just då!
Jag gör ett nytt försök imorgon istället.

Men för er som blev besvikna nu, kan jag ju säga att ni ska bege er till HM,
där de har söta Madickenklänningar, för endast 99 kr.

Vet ni om att jag är
"Hemnetoman"?

För er som inte vet vad det är, kan jag ju berätta att man då är beroende av
att titta på "Villor till salu" på Hemnet.

Jag har på senare år, funderat på att omskola mig till fastighetsmäklare.
Men efter att jag fick mina flickor,
bidde det inte så, iom att jag hellre ville vara hemma med dem länge.
Men det är klart, än är det ju inte för sent...

I Nacka, där jag bor, säljs Sveriges just nu dyraste villa.
Nej, nej, vi ska inte flytta!

Villan ligger i Saltsjö-Duvnäs i Nacka, strax utanför Stockholm.
Den enorma lyxvillan på 644 kvadratmeter stoltserar med eget gym,
spaavdelning, fyra garageplatser och plats för båten,
men så är utgångspriset också 44 miljoner.

Som hittat!
Eller vad säger ni?

Jag vet precis vilket hus det är och blir det inte sålt,
kan jag nog offra mig och flytta in, om de kan tänkas gå ner i lite i pris...
Vill ni se fler bilder kika på
http://www.residence.se/
Howardsoffan i jeanstyg är ju bara såå läcker...

♥♥♥
"Alla människor är lika mycket värda,
utom miljonärer,
för de är värda ännu mer."
Pojke 6 år
♥♥♥

Vi ses imorgon!
Kram
Fröken Vit

14 kommentarer:

Miss Goldie sa...

Nej huadå, jag skulle inte vilja bo där! :-) Läget var fint och utsidan av huset, men invändigt var det för pråligt och för mycket gulddetaljer och sånt som passar bättre på ett museum :-D Kanske nån som haft mycket pengar men lite mindre god smak ;-)

Ölandsvindar sa...

Hej
Kul med ditt besök hos mig.Bor permanent i Norrböda sedan snart fyra år och ser fram mot din lilla butik i sommar.
Kram
Kerstin

"M" sa...

Jösses vilka ytor....nästan lite väl stort....ja om man hade typ åtta barn vore ytorna perfekt.....lyxigt

Line fra huset på landet sa...

Nyyydelig hus utenpå synes jeg. Inni ? not so much.
Men morsomt å se! :))

Ha en fiiin dag.
Klem,Line

chatarina sa...

Hej! Ja, verkligen som hittat!! Jag nöjer mig med ett lite mindre:)
Ha en bra dag
kram

mille sa...

Hej,
Ja jisses, spa-avdelningen säger jag bara JA TACK till :)
Är iofs glad för min bastu i stugan, men bubbel är inte fel det heller..
Jo, till min fråga. Hur lägger man in "Add to Blogger" på sin blogg. Jag gjorde det med din sida, och det var sååå smidigt. Skulle vilja göra så på min med, men vet inte hur man gör?
Ha de gott :)

Noga Utvalt sa...

Hahahaha vad roligt skrivet till bilderna!!
44 millar har man väl i bakfickan eller? har inte ni det?
Galet vilka villor det finns!
Jag är nog oxå lite av en hemnetoman! Sitter ofta där o spanar och drömmer mig bort! Brukar söka på sekelskifte och får upp dem mest underbara drömvillor!

Aha! Kanske ska ta mig en tur till HM! Var där tidigare i veckan och handlade superfräcka jeans i "tajtsmodell" till Julia. Mjuka o Sköna att ha på sig och riktigt snygga! Ett hett tips! Kostade 99 eller 126 kr/ st. Julia fick ett par slitna blå och ett par slitna svarta!

Ha en bra dag!
Kram Nadja

Noga Utvalt sa...

129 kr ska det vara och inte 126.....

Ett hus i vitt sa...

Åh himmel o pannkaka vilket hus!! Jaa undrar just vem som flyttar in... Äsch är nog mest jobbigt att bo så stort, man tappar nog bort familjen där :-D. Hihi de är för sköna de där barncitaten :-D. Kram, Anette

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Jättefint hus! Tänk att ha en vinkällare, gym m.m... Utsikten är nog det härligaste, tänk en varm sommardag att se ut över vattnet!
Hoppas allt är bra!
Kram
Maria

Stjärnor & Champagne sa...

Hahah åh så fint hus. Suck jag vill ha större.../ Kram Anne

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Du, då e vi två. Innan vi köpte hus så tittade jag självklart efter nåt till oss...men nu tittar jag fortfarande enbart för att gämföra för att alltid se att vi har gjort världens kap. Skratt, det tar ju inte slut och det e ju sååå dö kul. Även jag har funderat på fastighetsmäkleri men är fööör kär i möbel restaurering.
Men du....det var väl ändå liiite väl för lite vitt i kåken, va???!!!! Skratt
Kram, Nina

Vita rosor och förgätmigej sa...

Hur har jag kunnat missa dig här i bloggvärlden? Vilken underbar blogg du har och trevlig ton när du skriver. Tycker precis som du att det är underbart att vara hemma med barnen. Har varit hemma i fyra år nu och älskar varje sekund av det (förutom när ungarna bråkar och slåss som de gör just nu... *hihi*) Minsann inte bara en dans på rosor!
Skulle kunna tänka mig att flytta in när som i den villan... Vet bara inte om vi har bilar nog för att fylla upp alla garage. Men man kan ju alltid köpa några till!
Kram/ Anna

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej alla!

Nu har jag försökt skriva till er två gånger men på något sätt försvinner det bara innan jag är klar...

Tack alla för era kommentarer!!
Det är SÅ roligt att läsa!

Goldie och Line!
Ja, många av dessa vräkiga hus är inte så fina inuti, faktiskt.

M och Chatarina!
Man skulle nog gå vilse när det är så stort...
I alla fall barnen.

Ölandsvindar!
Vad jag avundas dig som får bo permanent på Öland.
Det gör ont i hjärtat av längtan dit jämt.

Mille!
Jag vet inte hur vi gjorde med Add to Blogger, men min man vet.
Återkommer på din blogg om det.

Nadja!
Vad roligt att du tyckte det var roligt skrivet.
Kunde ju bara inte låta bli till bildtexterna...
Tack för ditt tips om jeansen på HM!
Kul med en till som är Hemnetoman...

Nina!
Roligt att du också är Hemnetoman plus haft funderingar på fastighetsmäkleri...
Ja, lite mer vitt kunde de nog ha där...

Ett hus i vitt!
Ja, det ska bli intressant att se vilka som köper...
Tänk att ha småbarn där... De skulle ju springa bort sig hela tiden, nästan lite läskigt faktiskt.
Ja, barncitaten är ju bara för härliga.

Maria!
Ja, lite havsutsikt, gym och vinkällare skulle ju inte skada...
Här är allt bra!

Stjärnor!
Ja, vem vill inte ha större...
Förutom när man tänker på städningen då förstås.
Fast då skulle man väl inte sköta det någonsin själv...

Vita rosor och förgätmigej!
Tusen tack för dina snälla ord om bloggen!
Vad glad jag blir att du tycker att jag har en trevlig ton när jag skriver.
Det är ju mitt syfte så det var roligt att höra.
Härligt med en till hemmamamma till som älskar det!

KRAM TILL ER ALLIHOPA!!!