lördag 27 februari 2010

Drömvillan...

Bild på ett av mina absoluta drömhus i Saltsjöbaden.

♥♥♥Hej♥♥♥

30 minuters skrattfest blev det på fredagskvällen,
tack vare den träffsäkra serien Solsidan.
De är ju bara för sköna, detta gäng.
Jag längtar redan till nästa fredag...

Läs den lilla texten nedan,
om du vill ha en liten försmak av nästa avsnitt
"Åldersnojja"

Alex börjar fundera på åldrandet och sin attraktionskraft.
Fredde avslöjar konvergensteorin för honom.
Den går ut på att alla blir lika snygga med åren.
En teori Alex bestämmer sig för att testa.
Mickan ska ordna kalas för Victor och gör allt
för att överträffa Lussans barnkalas.
Alex springer på Sofie,
den snyggaste och mest populära tjejen på högstadiet.
Det får honom att börja fundera på sitt eget åldrande och attraktionskraft.
"Men älskling, det är väl rätt snyggt med skalliga killar ändå?"

♥♥♥Melodifestival♥♥♥
Ikväll tävlar "Idol-Anna-Cher",
med sin magiska röst.Ett säkert kort är ju allas vår Pernilla,
som är veteran vid det här laget.
Lady-Gaga-Sibel gör en häftig show.
Hoppas bara att kjolen får sitta kvar,
så att inte troskanten syns på detta viset.
Min personliga favorit är ju Måns,
som nog är alla svärmödrars och flickors dröm.


Imorgon ska vi äntligen ha 2-årskalas för Lilla M.
Så idag är det lite att fixa med.

Visar också en bild på ett av mina absoluta drömhus,
som ligger just i Saltsjöbaden.
Det är verkligen ett av de vackraste husen jag har sett.
Det har en fantastisk utsikt, över Saltsjöbadens Grand Hotell.
Någon dag när jag har vägarna förbi ska jag visa er
detta fantastiska hus.

Hoppas att ni får en härlig lördag!

♥♥♥
"Skillnaden mellan könsorganen blir mindre och mindre
på grund av jämställdhetslagen."
Flicka 9 år
♥♥♥

Vi ses imorgon!
Kram

Fröken Vit

9 kommentarer:

Camilla sa...

Solsidan är helt enkelt underbar -det gäller att natta barnen i tid, så man kan njuta av 30 minuters skrattfest :-)

Lycka till med kalaset!

Min plats i solen sa...

Ja, det blir nog en spännade kväll med Melodifestivalen. När man tittar på pappert ser det ut som ett väldigt starkt startfält. Här hemma kommer vi säkert vara helt ense och fullständigt oense på en och samma gång kring vilka som ska gå vidare. Ha ett trevligt kalas i morgon! Kram Lotta

"M" sa...

Solsidan är en favvo...himla kul...mycket skratt....melodifestivalen har jag tappat intresset för....de har krånglat till de så....men ja kikar litegrann

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej!

Camilla!
Ja, visst är det såå himla kul!
Vi spelar faktiskt in programmen.
Kram!

Min plats i solen Lotta!
Ja, visst är det kul att kolla och jag håller med om att startfältet är starkt.
Jag tror att Pernilla och Jöback går direkt till finalen. Men hoppas att det blir någon ny istället.
Kram!

M!
Ja, en klar favvo och vissa av deras kommentarer kommer att leva kvar länge, i alla fall här hemma.
Håller med om att de har krånglat till det lite, men jag som älskar schlagers tycker bara att det är roligt med flera omgångar.
Kram!

Line fra huset på landet sa...

"Solsidan" sendes ikke i Norge..og nå begynner det å irritere meg at den ikke gjør det. Den ser bare så utrolig morsom ut. Jeg får følge deg når du kommenterer episodene jeg da, så lenge.. :D Så får jeg håper at norsk tv tar mot til seg, fatter poenget og kjøper inn noen episoder!!
Ellers...helt enig..for et fantastisk hus!!
og tilslutt.. hehe..Pernilla Wahlgren ja. Hun er jo bare herlig. Jeg husker at jeg i 6.klasse på sommeravslutningen mimet hennes "Piccadilly Circus" foran en hel gymsal full av foreldre, elever og lærere :D Hoho...tatt opp på video ble jeg også :D Sånt glemmer man aldri!!

Klem,Line

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Line!

Ja, Norge borde köpa in denna serie för den är väldigt rolig!!
Visst är huset vackert!!
Som en dröm!
Vilket härligt minne att ha fått mima till Picadilly Cirkus inför en hel skola! Roligt att du blev filmad då, så att du har det kvar som minne!
Kram!

Unknown sa...

Tack själv gumman, det var så himlamysigt :-)
Alltid så trevligt att ses!
Ja, tänk där, precis framför nosen var stegen hihi!!
Tack för din härliga kommentar hos mig, kul att du kickar inn! ;-)
I dag ska vi ut å åka pulka!
Hälsa - varma kramar Anki

LOPPISLIV sa...

Hejsan, Ja Solsidan är en riktig höjdare :-) Och Anna igår på melodifestivalen var ju en annan höjdpunkt tycker jag. Vilken röst hon har tjejen va?

Snyggt drömhus du visar, men jag tycker att du bor i ett drömhus, ert hus är ju helt fantastiskt vackert. Gick igenom gamla inredningsartiklar jag sparat och där om jag inte tar helt fel hittade jag ert hus? Stämmer det? Har två artiklar med olika ägare. Verkligen vackert må jag säga. Ha en fin söndag. Kram Paula

PS: Supersöta madicken klänningar du hittade. DS!

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Anki!
Det var sååå mysigt att ses!
Vad kul att du hittade en så fin stege!
Roligt att ta hem lite fint från Sverige...:-)
Kram och ha en bra pulkadag med pojkarna!

Loppisliv!
Ja, Solsidan är ju bara bäst!!
Anna är ju så liten och späd att man förundras över hur hon kan ha en sådan röst med så mycket djup i...

Tusen tack för dina snälla ord om vårt hus!!
Visst stämmer det att huset varit med flera gånger i olika tidningar.
Vad roligt att du klippt ut och sparat dessa tidningsreportage om vårt hus! Kul!!!
Visst är Madickenklänningarna så söta.
Må så gott!
Kram!